Studenci ratownictwa w konfrontacji z medycyną ratunkową, odcinek kolejny.
Moi podopieczni skończyli już cykl szkolenia, teraz robią u nas finalne praktyki, po czym zdają egzamin i fruuu do roboty.
Przychodzi kolejna grupa, trochę praktyki, trochę teorii.
J: A jak możemy podnieść ciśnienie u pacjenta?
R1 i R2: Myślą. Napięcie wisi w powietrzu.
J: Mogą sobie panowie pomóc, tu jest szafka z lekami, można zajrzeć... (w szafce leki leżą "grupami" - w jednej kupce te podnoszące ciśnienie)
R1 i R2: Myślą, tępo wpatrując się w szafkę.
J: To jak, którymi?
R1 i R2: Cisza
J: Panowie, powiedzcie cokolwiek!
R1: (nieśmiało) Perlinganit?
J: Nie, to jest nitrogliceryna, silnie obniża ciśnienie. Proszę nie strzelać w ciemno, przecież już farmakologia była!
R2: To może... Clopidogrel?
J: Lek obniżający krzepliwość krwi... W tabletkach. Pan chce tabletkami podnosić ciśnienie umierającemu pacjentowi?
R2: No nie, nie...
J: To inaczej, od góry: co to jest za lek atropina, jak działa, kiedy stosujemy.
R1 i R2: Cisza pełna paniki.
J: Adrenalina?
R1: W reanimacji!
J: Brawo! Ale jak działa? Po co ją dajemy?
R1: Bo ona pobudza serce!
J: Ale jak działa? Dlaczego pobudza? I co pobudza? Siłę? Częstość? Na jakie receptory wpływa?
R1 i R2: Cisza.
J: Jak ja mam z panami rozmawiać, jak wy podstaw nie macie? Za pół roku pojedziecie do pacjenta i co?
R2: Nie, no wtedy to już będziemy wiedzieć.
J: Jutro już będziecie wiedzieć. Teraz macie 20 godzin na gruntowną powtórkę. Wszystkie leki z tej szafy na blachę. Do widzenia.
R2 Zdał w boleściach (ale przynajmniej coś już wiedział), za to R1 nie pojawił się na zajęciach. Chyba jeszcze nie wie, że to ja zaliczam te praktyki...
Moi podopieczni skończyli już cykl szkolenia, teraz robią u nas finalne praktyki, po czym zdają egzamin i fruuu do roboty.
Przychodzi kolejna grupa, trochę praktyki, trochę teorii.
J: A jak możemy podnieść ciśnienie u pacjenta?
R1 i R2: Myślą. Napięcie wisi w powietrzu.
J: Mogą sobie panowie pomóc, tu jest szafka z lekami, można zajrzeć... (w szafce leki leżą "grupami" - w jednej kupce te podnoszące ciśnienie)
R1 i R2: Myślą, tępo wpatrując się w szafkę.
J: To jak, którymi?
R1 i R2: Cisza
J: Panowie, powiedzcie cokolwiek!
R1: (nieśmiało) Perlinganit?
J: Nie, to jest nitrogliceryna, silnie obniża ciśnienie. Proszę nie strzelać w ciemno, przecież już farmakologia była!
R2: To może... Clopidogrel?
J: Lek obniżający krzepliwość krwi... W tabletkach. Pan chce tabletkami podnosić ciśnienie umierającemu pacjentowi?
R2: No nie, nie...
J: To inaczej, od góry: co to jest za lek atropina, jak działa, kiedy stosujemy.
R1 i R2: Cisza pełna paniki.
J: Adrenalina?
R1: W reanimacji!
J: Brawo! Ale jak działa? Po co ją dajemy?
R1: Bo ona pobudza serce!
J: Ale jak działa? Dlaczego pobudza? I co pobudza? Siłę? Częstość? Na jakie receptory wpływa?
R1 i R2: Cisza.
J: Jak ja mam z panami rozmawiać, jak wy podstaw nie macie? Za pół roku pojedziecie do pacjenta i co?
R2: Nie, no wtedy to już będziemy wiedzieć.
J: Jutro już będziecie wiedzieć. Teraz macie 20 godzin na gruntowną powtórkę. Wszystkie leki z tej szafy na blachę. Do widzenia.
R2 Zdał w boleściach (ale przynajmniej coś już wiedział), za to R1 nie pojawił się na zajęciach. Chyba jeszcze nie wie, że to ja zaliczam te praktyki...
SOR
Ocena:
1041
(1089)
Komentarze