Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
zarchiwizowany

#78329

przez (PW) ·
| było | Do ulubionych
Wczorajsza trasa z miasta wojewódzkiego do mojej pipidówy - ok. 70 km. Jadę sobie spokojnie, bez pośpiechu, bo z przyczepką. I tak nie ma za bardzo jak wyprzedzać, bo i w naszym kierunku sporo aut, i z przeciwka. Ale znalazł się "rajdowiec" w octavii, który musiał wyprzedzać nawet tam, gdzie nie było takiej możliwości. Tak sobie "cykał" po jednym aucie, podnosząc ciśnienie pozostałym użytkownikom drogi. Ja jechałem spokojnie swoim tempem (~90 km/h). W mieście powiatowym po drodze byłem już bezpośrednio za "rajdowcem". Kolejne 5 km dalej wyprzedziłem go, ani przez chwilę nie przekraczając dozwolonej na tej drodze prędkości - facet jechał ok. 70 km/h za ciężarówką mając idealną okazję do wyprzedzania - długą prostą z doskonałą widocznością.
Wniosek: gościu spalił niepotrzebnie dużo więcej paliwa przez dynamiczną i "szarpaną" jazdę, nie zyskał nic na czasie, wku*wił wielu innych kierowców, stworzył kilkukrotnie zagrożenie...
Pytanie brzmi: po co?!

P.S. Tak, wiem, że dozwolona prędkość z przyczepą to 70 km/h na "zwykłej" drodze, ale myślę, że większość kierowców zgodzi się ze mną, że ten przepis jest archaiczny (z lat 70-tych ubiegłego wieku) i ustanowiony w czasach ówczesnych realiów technicznych (słabsze hamulce w samochodach itd.). Jazda 90 km/h z przyczepką o wadze ~300 kg nie powoduje pogorszenia np. drogi hamowania, natomiast wolniejsza jest utrudnienie w ruchu i np. prowokuje do niebezpiecznego wyprzedzania "zawalidrogi".

Skomentuj (6) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: -9 (29)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…