Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
Profil użytkownika

timo

Zamieszcza historie od: 23 kwietnia 2012 - 11:05
Ostatnio: 19 maja 2018 - 23:23
  • Historii na głównej: 40 z 71
  • Punktów za historie: 15137
  • Komentarzy: 2068
  • Punktów za komentarze: 9049
 

#81923

(PW) ·
| Do ulubionych
Wiosna wiąże się rokrocznie z rozpoczęciem sezonu motocyklowego.

Jak wiadomo, kierowcy jednośladów, uogólniając, dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to rozsądni kierowcy, poruszający się rozsądnie, w miarę zgodnie z przepisami i szanujący innych uczestników ruchu. Drudzy to debile, dla których liczy się tylko prędkość i którym wydaje się, że są panami szos, a droga to tor wyścigowy. Co ciekawe, pierwsza grupa dosiada zwykle chopperów, cruiserów, turystyków i czasem enduro.

Druga to zwykle ujeżdżacze tzw. szlifierek czyli ścigaczy (nie dalej jak wczoraj jeden z tych idiotów z dumą w głosie chwalił się, że na trasie z naszego miasteczka X do odległego o ok. 60 km miasta Y "240 km/h praktycznie nie schodziło z blatu" - droga krajowa z licznymi terenami zabudowanymi). Zwłaszcza ci drudzy lubują się w promowaniu hasła "Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie".

A ja, kierowca z - mówiąc nieskromnie - sporym doświadczeniem, pytam się: dlaczego one są "wszędzie", a nie tam, gdzie zgodnie z przepisami być powinny? Wykonując manewr patrzę zawsze w lusterka, aby sprawdzić, czy na moim planowanym torze jazdy nie ma jakiegokolwiek pojazdu: samochodu, traktora, furmanki, roweru czy motocykla. Dlaczego mam w specjalny sposób traktować kierujących motocyklami?

Art. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym ("Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego") pozwala mi założyć, że motocykl będzie tam, gdzie być powinien, a nie "wszędzie".

Może więc kierowcy "szlifierek", zamiast naklejać na samochodach naklejki o w/w treści, nakleiliby sobie przed oczami napis "Jedź przepisowo, niech motocykl będzie tam, gdzie powinien"?

Skomentuj (30) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 221 (257)

#81492

(PW) ·
| Do ulubionych
Historia http://piekielni.pl/81488 natchnęła mnie do opisania innej przypadłości osób dzwoniących w sprawie ogłoszeń (a właściwie nie wiadomo w jakiej sprawie...).

Na OLX-ie wystawiam kilka rzeczy (głównie części do różnych maszyn i pojazdów - pojedyncze sztuki, które od lat zalegały gdzieś po kątach, a komuś mogą się przydać). W ogłoszeniach wyraźnie zaznaczam, co jest na sprzedaż i z opisu wynika, że nie jest to cała maszyna czy samochód na części. Opisy są dokładne, zdjęcia jeszcze dokładniejsze.

Mimo to NOTORYCZNIE powtarzają się pytania:
1) "A ma pan ..." (prom kosmiczny, zmywarkę, wędkę, grabie... - mniej więcej taki jest związek pytań z treścią ogłoszenia).
2) "A będzie to pasować do ..." (roweru, pociągu, telewizora...) - skąd ja mam wiedzieć, do czego będzie pasować rzecz, którą sprzedaję? Oprócz oczywiście pojazdu/urządzenia, z którego pochodzi?
3) "Panie, a do czego to służy?" Skoro pytający nie wie, co to jest i do czego służy (mimo opisu), to raczej przedmiot nie jest mu potrzebny.
4) "Ja to wezmę, ale pan mi w cenie dowiezie" - telefon z okolic granicy z Rosją, ja z opolskiego. Cena przedmiotu w okolicy 100 zł, więc musiałbym dołożyć do interesu kilkaset złotych (jazda 2x550 km i to z przyczepką, bo do auta nie wejdzie).
5) "Co tak drogo, w innym ogłoszeniu taniej i bliżej" - to po cholerę do mnie dzwonić, jak ma lepszą ofertę? "A bo tamto nieaktualne" - no czyli nie ma "taniej i bliżej".
6) Całe stada potencjalnych klientów chciałyby zamówić za pobraniem rzecz, której sama wysyłka będzie - ze względu na wymiary lub wagę - kosztować kilkadziesiąt złotych. I wielkie zdziwienie, że nie zaufam obcemu człowiekowi i nie zaryzykuję, że będę płacił za wożenie w tę i z powrotem nieodebranej przesyłki.
7) "A co pan ma jeszcze do sprzedania?" - hmmm, może to, co widać po kliknięciu na "pozostałe ogłoszenia użytkownika"?
8) Pytania o kwestie widoczne na zdjęciach lub podane w opisie to norma (wymiary itp.).

Ja rozumiem, że można nie szanować cudzego czasu. Ale tracić własny, bo nie chce się poświęcić znacznie mniej czasu, żeby przeczytać ogłoszenie i obejrzeć zdjęcia? Tego już nie rozumiem.

Skomentuj (8) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 117 (127)

#81225

(PW) ·
| Do ulubionych
Dzisiejsze popołudnie (ale już ciemno). Droga powiatowa - bardzo ruchliwa, bo świeżo wyremontowana, a biegnie równolegle do wojewódzkiej w fatalnym stanie. Chodniki po obydwu stronach - zaznaczam, że odśnieżone, bez lodu - słowem "czarne mokre". Teren zabudowany, więc jadę wolno, ale i tak nagle przed maską wyrasta mi czarna postać.

Otóż jakaś idiotka, bo inaczej jej nazwać nie potrafię, idzie sobie jezdnią, w dodatku niewłaściwą stroną (jak samochód, a nie jak pieszy), tuż obok nowego, równego i odśnieżonego chodnika. Ubrana na ciemno, bez kawałka odblasku. Dobrze, że miała jasną reklamówkę z Biedronki.

Zatrąbiłem, babsko łaskawie wlazło na chodnik. Otwieram okno i mówię: "Jak pani życie niemiłe, to niech pani wybierze taki sposób samobójstwa, żeby nikt nie miał pani na sumieniu i nie poszedł siedzieć za przejechanie pani". Odpowiedź nie nadaje się do powtórzenia - w skrócie: zostałem wyzwany od najgorszych do 5 pokoleń wstecz za to, że jechałem swoim pasem, z przepisową prędkością i nie przejechałem debilki.

P.S. Chodniki zbudowano parę lat temu z publicznych pieniędzy, czyli z Waszych i moich podatków. Pytanie brzmi: czy nie są to zmarnowane pieniądze, skoro - jak widać - są niepotrzebne, bo lepiej chodzi się ulicą?

Skomentuj (6) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 90 (96)

#81179

(PW) ·
| Do ulubionych
Będzie o kierowcach karetek, a konkretniej o jednym, który dość często przejeżdża przez moje okolice. Aby uprzedzić pytania/komentarze i wyjaśnić, dlaczego znam temat z dwóch stron, muszę wspomnieć, że swego czasu pracowałem jako kierowca pojazdów uprzywilejowanych (prywatna firma zajmująca się transportem medycznym), a obecnie jestem strażakiem ochotnikiem, więc często mam okazję obserwować jazdę "na bombach" z wnętrza wozu strażackiego, a czasem nawet zza jego kierownicy.

Ale do rzeczy.
Otóż wspomniany na wstępie pan kierowca pomylił chyba uprawnienia wynikające z jazdy "na sygnale" z kodem na nieśmiertelność w grze-ścigance. Z przepisów jasno wynika, że kierowca pojazdu uprzywilejowanego (czyli mający włączone JEDNOCZEŚNIE sygnały świetlne i dźwiękowe) ma prawo nie stosować się do przepisów pod warunkiem, że nie stworzy zagrożenia w ruchu drogowym (np. jak wjeżdża na czerwonym świetle, to ma się upewnić, że wszyscy go widzą i ustąpią pierwszeństwa - jak zderzy się kimś jadącym na zielonym, to będzie jego wina).

Dziś po raz kolejny (już wcześniej widziałem jego ekscesy) byłem świadkiem szaleńczej jazdy owego pana kierowcy. A, zapomniałem dodać, że porusza się on karetką przewozową, więc nie jeździ do wypadków, z reguły nie wozi też pacjentów w stanie zagrożenia życia. Pan kierowca najwyraźniej uważa, że jak włączy "dyskotekę" i "gwizdki", to samochody przed nim magicznie znikną. Normą w jego wykonaniu jest wiszenie pół metra za zderzakiem pojazdu, który nie ma gdzie uciec (krawężnik 25 cm, rów, mostek z barierkami itp.) i napie*dalanie dodatkowo klaksonem. Wyprzedzanie na trzeciego NA ZAKRĘCIE bez widoczności, ewentualnie na skrzyżowaniu czy przejściu dla pieszych - też norma. Ogólnie "god mode on", koko dżambo i do przodu.

Dziś na moich oczach prawie skasował wysepkę ze znakami i rozpieprzył dwa normalnie jadące auta, a chwilę wcześniej omal nie wbił się czołowo pod ciężarówkę. Ja rozumiem, że możliwość pozapie*dalania sobie na publicznej drodze może niektórych przyprawiać o niezdrową ekscytację, ale ten chłop prędzej siebie albo kogoś zabije niż komuś pomoże.

Wszystkim, którzy napiszą, że "przecież on się spieszy na ratunek", przypominam, że to karetka transportowa, nie ratunkowa. A nawet gdyby, to chyba lepiej dojechać do pacjenta kilkadziesiąt sekund później, niż wcale - w razie wypadku nie dość, że pacjenta nie będzie miał kto ratować, jak taki kierowca-geniusz rozpieprzy karetkę, to jeszcze do rozbitej załogi potrzebny będzie kolejny zespół ratowników.

Przy okazji mała rada dla wszystkich kierowców "zwykłych" aut: jeśli wisi wam na ogonie karetka, straż czy jakikolwiek inny pojazd uprzywilejowany, a nie macie możliwości ustąpienia mu drogi (bo np. jest zbyt wysoki krawężnik, nie ma pobocza lub jest zawalone śniegiem itd.), to nie zwalniajcie! Przyspieszcie, żeby pojazd za wami jechał jak najszybciej. Zjedźcie z drogi dopiero, jak będzie na to bezpieczne miejsce. Nie panikujcie, nawet jak kierowca takiego pojazdu będzie wam napie*dalał klaksonem czy trąbami - albo jest niedoświadczony, albo narwany, ale poniosła go adrenalina. Nie pomożecie, jeśli zatrzymacie się w wąskim miejscu i zablokujecie mu drogę.

Aha, fotoradarami w takich sytuacjach też się nie przejmujcie - jadąc przed pojazdem na sygnale, nie bójcie się przekroczyć prędkości czy wjechać na czerwonym (upewniając się, że nie wjedziecie komuś pod koła!), bo fotoradar oprócz was zarejestruje także pojazd uprzywilejowany i spokojnie unikniecie mandatu.

Skomentuj (15) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 71 (91)

#80703

(PW) ·
| Do ulubionych
Historia 80688 przypomniała mi o moich perypetiach z nową na polskim rynku firmą Geis (a może to stary gracz, który zmienił nazwę?).

Towar zamówiony dnia pierwszego (dla historii nieistotne są dni tygodnia, których nie pamiętam - ważne, że były to dni robocze) rano. Powinien być dnia drugiego. Nie był. Dnia trzeciego też nie był. Był dnia czwartego. Pani kurierka otwarcie przyznała, że "miała za dużo paczek i nie przyjechała, bo musi kiedyś odpocząć". Cóż - jakby mi się nie spieszyło, to towar zamówiłbym do paczkomatu, płacąc 8 zł, a nie 24, a i tak dostałbym go szybciej. Wybrałem kuriera, bo zamówione urządzenie było potrzebne na już - jego brak wstrzymywał budowę.

Efekt olewactwa firmy Geis: wstrzymana na dwa dni budowa, odwołana najęta ekipa, odwołana dostawa betonu, zmarnowane okienko pogodowe. Nie wiadomo, kiedy będzie się dało dalej prowadzić prace (potrzeba bezdeszczowej pogody z temperaturą powyżej +5 stopni przez przynajmniej 3 doby non stop). Straty pójdą w grube tysiące, o ile pogoda nie będzie wyjątkowo łaskawa.

Firma co prawda reklamację przyjęła, ale okazało się, że nie ma sobie nic do zarzucenia. Stanowczo odradzam korzystanie z tej pseudofirmy.

Skomentuj (13) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 73 (97)

#80667

(PW) ·
| Do ulubionych
Znalazłem w skrzynce awizo - mniejsza o to, że cały dzień siedziałem w domu, może trafiło akurat na te 10 minut, kiedy wyszedłem do sklepu (nie sądzę, bo wiem, w jakich godzinach chodzą listonosze).

Niefortunnie 3-4 dni później, kiedy chciałem pójść na pocztę po odbiór przesyłki (wcześniej nie miałem czasu), okazało się, że awizo gdzieś się zapodziało, a tym samym nie znam numeru przesyłki. Idę więc na pocztę i proszę o wydanie poleconego na moje nazwisko - robiłem tak wielokrotnie i nie było problemu. Pani w okienku powiadomiła mnie, że nic do mnie nie ma. Poprosiłem o ponowne sprawdzenie, efekt ten sam. Cóż, konsekwencje nieodebrania listu spadają na mnie (list, którego nie udało się doręczyć ani nikt go nie odebrał w terminie 14 dni uważa się za doręczony).

Okazało się, że była to ważna przesyłka sądowa - wezwanie na świadka. Czyli poczta dała ciała (powtórnego awizo także nie dostałem), ale problem mam ja, nie państwowy postkomunistyczny moloch.

Skomentuj (28) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 98 (138)

#78328

(PW) ·
| Do ulubionych
"Wolne media" w Polsce - podobno na TVN24, który to portal uważa się za ostoję wolności słowa w naszym kraju - każdy może wszystko komentować (o ile oczywiście mieści się w granicach prawa i nikomu nie ubliża - choć niektóre komentarze, które zostały zaaprobowane przez moderatorów, nieraz temu ostatniemu przeczą). Nie można jednak komentować niekompetencji i braku wiedzy "redaktorów" - autorów publikowanych na tym portalu bzdur.

Przykład nr 1.
Artykuł dotyczący Motu Cłowego w Szczecinie, którego konstrukcja została przygotowana bodajże w Gdyni. Do miejsca docelowego popłynął barką. Autor artykułu napisał, że "most ma wyporność xxx (nie pamiętam liczby) ton". Dla tych, którzy nie wiedzą: wyporność dotyczy wyłącznie jednostek pływających (za Wikipedią: podstawowy parametr określający wielkość okrętów, rzadziej innych jednostek pływających. Wyporność jest miarą siły wyporu, określa masę wody wypartej przez zanurzoną część okrętu zgodnie z prawem Archimedesa).
Napisałem komentarz z pytaniem, jakim cudem - według autora - most, niebędący jednostką pływającą, może mieć wyporność.
Komentarz wymoderowany.

Przykład nr 2.
Artykuł o tym, że facet szedł po plaży i znalazł wyrzucony na brzeg karabin maszynowy - Maxim wz. 1910, czyli wprowadzony w 1910 roku. Według TVN24 został on wyprodukowany pod koniec XIX wieku, czyli kilkanaście lat przed swoją premierą.
Napisałem komentarz z pytaniem do autora, jakim cudem karabin mógł być wyprodukowany tyle lat przed tym, jak został opracowany.
Komentarz wymoderowany.

tvn24

Skomentuj (41) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 186 (292)
zarchiwizowany

#78329

(PW) ·
| było | Do ulubionych
Wczorajsza trasa z miasta wojewódzkiego do mojej pipidówy - ok. 70 km. Jadę sobie spokojnie, bez pośpiechu, bo z przyczepką. I tak nie ma za bardzo jak wyprzedzać, bo i w naszym kierunku sporo aut, i z przeciwka. Ale znalazł się "rajdowiec" w octavii, który musiał wyprzedzać nawet tam, gdzie nie było takiej możliwości. Tak sobie "cykał" po jednym aucie, podnosząc ciśnienie pozostałym użytkownikom drogi. Ja jechałem spokojnie swoim tempem (~90 km/h). W mieście powiatowym po drodze byłem już bezpośrednio za "rajdowcem". Kolejne 5 km dalej wyprzedziłem go, ani przez chwilę nie przekraczając dozwolonej na tej drodze prędkości - facet jechał ok. 70 km/h za ciężarówką mając idealną okazję do wyprzedzania - długą prostą z doskonałą widocznością.
Wniosek: gościu spalił niepotrzebnie dużo więcej paliwa przez dynamiczną i "szarpaną" jazdę, nie zyskał nic na czasie, wku*wił wielu innych kierowców, stworzył kilkukrotnie zagrożenie...
Pytanie brzmi: po co?!

P.S. Tak, wiem, że dozwolona prędkość z przyczepą to 70 km/h na "zwykłej" drodze, ale myślę, że większość kierowców zgodzi się ze mną, że ten przepis jest archaiczny (z lat 70-tych ubiegłego wieku) i ustanowiony w czasach ówczesnych realiów technicznych (słabsze hamulce w samochodach itd.). Jazda 90 km/h z przyczepką o wadze ~300 kg nie powoduje pogorszenia np. drogi hamowania, natomiast wolniejsza jest utrudnienie w ruchu i np. prowokuje do niebezpiecznego wyprzedzania "zawalidrogi".

Skomentuj (6) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: -8 (28)

#77175

(PW) ·
| Do ulubionych
Przez kilka lat, tzn. przez okres studiów i jeszcze trochę, mieszkałem w Opolu. Co jakiś czas bywałem w tamtejszym Kauflandzie i o ile odwiedzałem go w miarę regularnie, to pamiętałem, aby nie dotykać metalowych elementów ruchomego chodnika (w tym obiekcie parking jest pod sklepem, na poziomie 0, a sala sprzedaży nad nim, na poziomie 1 - pomiędzy nimi nie ma klasycznych schodów ruchomych, tylko takie "spłaszczone", na które da się też wjechać wózkiem zakupowym wyposażonym w odpowiednie samoblokujące kółka).

Otóż jeśli chwyci się tylko za gumową poręcz chodnika, wszystko ok. Gorzej, jeśli nasze palce wystają nieco dalej i dotkną metalowego elementu, który stanowi prowadnicę tejże gumy. Ta blacha po prostu kopie prądem. I to nie delikatnie, jak to się czasem zdarza w wyniku naładowania elektrostatycznego przedmiotów. To na prawdę mocno kopie!

Dziś, pierwszy raz od bardzo długiego czasu, znów byłem w tym sklepie. Zdążyłem zapomnieć o "niespodziance", więc położyłem rękę na poręczy, a palcami dotknąłem metalowej części. No i cóż, defekt schodów dobitnie mi o sobie przypomniał. Chociaż jestem zdrowym człowiekiem, to skutki odczuwałem przez około dwie godziny - przyspieszone tętno, uczucie duszności, trudności z oddychaniem.

Oczywiście zgłosiłem sprawę pani w biurze obsługi klienta - przy okazji wspomniałem, że ten sam problem zgłaszałem już kilka lat temu i to wielokrotnie. Okazało się, że obsługa sklepu doskonale o tym wie, a - podobno - wzywany wiele razy serwis nie widzi problemu. Zapytałem, czy pani ma świadomość, że dla osoby np. z padaczką lub z rozrusznikiem serca takie kopnięcie może się skończyć tragicznie - odpowiedziało mi smutne pokiwanie głową.

Cóż, jutro uruchomię odpowiednie instytucje (na razie przychodzi mi na myśl jedynie nadzór budowlany i ewentualnie sanepid...).
Póki co przestrzegam przed dotykaniem czegokolwiek metalowego na ruchomym chodniku w tym sklepie.

Skomentuj (41) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 251 (273)

#77039

(PW) ·
| Do ulubionych
Pani premier miała wypadek, to już chyba cała Polska słyszała. Piekielności jest w tej sprawie wiele, począwszy od tego, czy kolumna w uzasadniony sposób jechała jako uprzywilejowana, czy konieczne było angażowanie takich sił i środków, kto spowodował kolizję itd. Ale ja nie o tym.

Otóż pani premier jest "potłuczona", ale "przejdzie dodatkowe rutynowe badania" i jest w tym celu "transportowana do Warszawy śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Normalny człowiek jak jest tylko "potłuczony", to nawet na pomoc w SOR-ze nie może liczyć, bo go odeślą do POZ-tu. Czy "potłuczenia" wymagają badań, których nie da się przeprowadzić nigdzie indziej, tylko w Warszawie? Ten śmigłowiec może być potrzebny komuś, kto naprawdę będzie POWAŻNIE poszkodowany. Ale on być może umrze, bo nie jest VIP-em. Ot, równi i równiejsi.

Dodatkowo pacjenci czekający na pomoc w oświęcimskim SOR-ze zostali z niego wyrzuceni - poza tymi w najcięższym stanie - bo przyjęto panią premier.

Czy arogancja obecnej władzy ma jakieś granice? Trudno wymienić rząd, który nie dał społeczeństwu powodów do narzekań, ale to, co się obecnie wyprawia, przechodzi wszelkie pojęcie. Antoś i Beatka rozbijają się po kraju opancerzonymi rządowymi autami, a ta druga z powodu bzdurnego potłuczenia blokuje śmigłowiec ratowniczy, który służy do interwencji W NAJCIĘŻSZYCH PRZYPADKACH ZAGROŻENIA ŻYCIA I ZDROWIA - to nie jest latająca taksówka! Przypominam, że za to wszystko płacimy my - obywatele.

Skomentuj (78) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 326 (474)