Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

#84583

(PW) ·
| Do ulubionych
Mam konto w banku PKO BP w oddziale Inteligo. Do tej pory korzystałem z karty kodów do autoryzacji moich zleceń bankowych. Dostałem informację, że mam ostatni kod na tej karcie, przez co nie mogę wykonać przelewu, postanowiłem, że aktywuję autoryzację poprzez aplikację IKO.

Wyszukałem, gdzie to należy zrobić i użyłem ostatniego kodu do dodania telefonu jako narzędzie autoryzacyjne. Chciałem znowu zrobić przelew, lecz dostałem informację, że to się nie uda, bo nie mam kodów.

Zastanawiałem się, o co chodzi i doszedłem do informacji, że formę uwierzytelnienia przez telefon trzeba jeszcze włączyć. To natomiast wymaga kolejnego kodu z karty kodów (ostatni wykorzystałem wcześniej).

Wybrałem się do placówki banku PKO BP, natomiast ona nie obsługuje Inteligo, tylko i wyłącznie przez internet/telefonicznie.

Dzwonię więc do pani w infolinii i pytam, czy mogę aktywować usługę uwierzytelnienia przez telefon. Pani odpowiada, że nie mogę, bo nie. Pytam również, czy mogę zamówić u niej nową kartę kodów, na co otrzymuję odpowiedź "proszę zamówić kartę kodów przez internet". No dobra, wracam do domu, siadam do komputera i zamawiam nową kartę kodów.

Żeby nie było tak łatwo, to żeby zamówić nową kartę kodów, muszę użyć kodu ze starej karty kodów (który wykorzystałem wcześniej).

Teraz muszę ponownie dzwonić na infolinię, żeby zamówić kartę kodów, z której wykorzystam dwa kody. Jeden do aktywacji samej karty kodów, a drugi do uruchomienia uwierzytelnienia poprzez aplikację na telefon. Wtedy tę kartę mogę wyrzucić.

Ja rozumiem, że bezpieczeństwo w bankach jest bardzo istotne, ale po co muszę używać dwóch kodów do dodania oraz aktywacji telefonu jako urządzenia uwierzytelniającego? Dlaczego strona pozwala na użycie ostatniego kodu na dodanie metody weryfikacji, która i tak później wymaga kolejnego kodu do uruchomienia tej metody weryfikacji? W końcu czemu pani w infolinii nie powiedziała, że mogę u niej zamówić nową kartę, bo i tak nie zrobię tego przez internet bez dostępnych kodów? Sama strona odsyła mnie na infolinię po nową kartę.

Zanim dostanę kartę kodów, wszystkie przelewy muszę robić przez telefon.

banki pko infolinia

Skomentuj (18) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 82 (128)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…