Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
poczekalnia
Mam konto w banku PKO BP w oddziale Inteligo. Do tej pory korzystałem z karty kodów do autoryzacji moich zleceń bankowych, dostałem informację że mam ostatni kod na tej karcie przez co nie mogę wykonać przelewu, postanowiłem że aktywuję autoryzację poprzez aplikację IKO.

Wyszukałem gdzie to należy zrobić i użyłem ostatniego kodu do dodania telefonu jako narzędzie autoryzacyjne. Chciałem znowu zrobić przelew lecz dostałem informację że to się nie uda bo nie mam kodów.

Zastanawiam się o co chodzi i doszedłem do informacji że formę uwierzytelnienia przez telefon trzeba jeszcze włączyć. To natomiast wymaga kolejnego kodu z karty kodów (ostatni wykorzystałem wcześniej).

Wybrałem się do placówki banku PKO BP natomiast ona nie obsługuje Inteligo, tylko i wyłącznie przez internet/telefonicznie.

Dzwonię więc do pani w infolinii i pytam czy mogę aktywować usługę uwierzytelnienia przez telefon. Pani odpowiada że nie mogę bo nie. Pytam również czy mogę zamówić u niej nową kartę kodów na co otrzymuję odpowiedź "proszę zamówić kartę kodów przez internet". No dobra, wracam do domu, siadam do komputera i zamawiam nową kartę kodów.

Żeby nie było tak łatwo to żeby zamówić nową kartę kodów muszę użyć kodu ze starej karty kodów (który wykorzystałem wcześniej).
Teraz muszę ponownie dzwonić na infolinię żeby zamówić kartę kodów z której wykorzystam dwa kody. Jeden do aktywacji samej karty kodów a drugi do uruchomienia uwierzytelnienia poprzez aplikację na telefon. Wtedy tą kartę mogę wyrzucić.

Ja rozumiem że bezpieczeństwo w bankach jest bardzo istotne ale po co muszę używać dwóch kodów do dodania oraz aktywacji telefonu jako urządzenia uwierzytelniającego? Dlaczego strona pozwala na użycie ostatniego kodu na dodanie metody weryfikacji która i tak później wymaga kolejnego kodu do uruchomienia tej metody weryfikacji. W końcu czemu pani w infolinii nie powiedziała że mogę u niej zamówić nową kartę bo i tak nie zrobię tego przez internet bez dostępnych kodów. Sama strona odsyła mnie na infolinię po nową kartę.

Zanim dostanę kartę kodów wszystkie przelewy muszę robić przez telefon.

banki pko infolinia

Skomentuj (14) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 29 (67)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…