Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
zarchiwizowany

#89292

przez Konto usunięte ·
| było | Do ulubionych
Błędy kandydatów do pracy- ciąg dalszy

1. CMR
Nie pamiętam czy na kursie uczyli wypełniania CMR-ki, ale chyba był tylko pokazany wzór i "sucha" instrukcja jak wypełnić. Generalnie większość kandydatów nie ma problemu z jej wypisaniem, ale jeśli już ktoś ma taki problem to zazwyczaj popełnia go przy wpisaniu odbiorcy towaru i miejsca rozładunku. Na zachodzie rzadko się zdarza taka sytuacja, ale w Polsce jest dość często. Doskonałym przykładem jest firma JMP S.A (firma jest właścicielem sieci sklepów biedronka). Nie raz i nie dwa, kandydat pokazywał mi wypełniony dokument, gdzie miejsce rozładunku wpisywał w polu nr 2. W takim przypadku jest to błąd, ponieważ magazyn nie kupuje towaru dla siebie. Prawidłowo wpis powinien wyglądać następująco. W polu nr 2:

JMP S.A.
Żniwna 5
62-025 Kostrzyn

Natomiast miejsce docelowe, czyli tam, gdzie mamy rozładunek powinno być wpisane w polu nr 3, np.

JMP S.A. Centrum Dystrybucyjne Skarbimierz
Biedronkowa 1
49-318 Skarbimierz

2. CMR
Tak, jest jeszcze jeden błąd związany z dokumentem przewozowym. Dotyczy sytuacji, kiedy kierowca nie uczestniczy w załadunku, niezależnie czy czeka w ciągniku, czy w pomieszczeniu dla kierowców. Cześć kierowców zapomina o wpisaniu adnotacji o nieuczestniczeniu w załadunku co jest karygodnym bledem, ponieważ w razie problemów, odpowiedzialność spada na przewoźnika. Załadowca potrafi umyć ręce od odpowiedzialności. Na szczęście jest to tylko zaledwie 5% szkolonych przeze mnie kierowców. Kolejna grupę kierowców (70%) stanowią Ci, ktorzy wpisują zwykłą adnotacje typu "Kierowca nie uczestniczył w załadunku". Jest w miarę poprawny wpis, ale również w problematycznych sytuacjach można go podważyć, dlatego szef wymyślił nam formule do której nie można się przyczepić. Tylko 25% kierowców wie od razu co wpisać w dokumenty (oczywiście nie słowo w słowo, ale tak, żeby nikt nie mógł się przyczepić): "Nie miałem możliwości kontroli towaru przy załadunku, ponieważ nie zostałem do niego dopuszczony. Załadunek był nadzorowany przez załadowcę". Taka formuła gwarantuje nam bezpieczeństwo, ponieważ załadowca musi się na dokumencie podpisać, czyli przyjmuje to do świadomości i akceptuje. My jeszcze dodatkowo zabezpieczamy się zdjęciem załadowanego towaru.

3. Magazyny
Niestety, nawet magazyny są u nas częścią szkolenia. Wielokrotnie podczas wyjazdów spotykamy się z chamstwem magazynierów. Zaczynając często od zwykłych sytuacji, kiedy w pierwszej kolejności rozładowują samochody na "swoich" tablicach, mimo ze przyjechaliśmy przed awizacja. Jednak częściej spor dotyczy sytuacji z odmowa przyjęcia towarów. Prawo jest teoretycznie po stronie odbiorcy, ale jeśli dobrze je przeanalizować, to jest po stronie przewoźnika. Chodzi oczywiście przepis dotyczący odmowy przyjęcia towaru i obowiązku powrotu z nim do nadawcy. Nic z tych rzeczy. Jeśli mamy odmowe przyjęcia, musimy czekać na instrukcje od nadawcy towaru. W tym momencie odbiorca nie ma prawa ładować nam towaru z powrotem, a w 100% przypadków to robią i każą opuścić plac, a wszystko zależy od tego, co zapisane jest w umowie miedzy nadawcą, odbiorcą, a przewoźnikiem. Z tego powodu u nas wymagana jest podstawowa znajomość angielskiego, bo musimy się kłócić z magazynierami. Nasza odpowiedzialność kończy się w momencie w którym paleta z towarem wyjeżdża z naczepy, a nie w momencie podbicia CMR-ki przez odbiorcę. Dlaczego? Ponieważ magazynier podczas rozładunku może uszkodzić towar lub paletę i zazwyczaj usiłują zrzucić na nas odpowiedzialność.

przewoź rozładunek tir transport

Skomentuj (7) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 0 (40)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…