Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
Profil użytkownika

asmok

Zamieszcza historie od: 27 kwietnia 2012 - 21:44
Ostatnio: 19 stycznia 2019 - 10:46
  • Historii na głównej: 1 z 1
  • Punktów za historie: 534
  • Komentarzy: 844
  • Punktów za komentarze: 2483
 
[historia]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
25 marca 2017 o 9:50

@Ksarn: Sytuacje w których trzeba kasę zamknąć natychmiast, też się zdarzają i też da się je rozwiązać bezkonfliktowo. Ostatnio gdy to widziałem wyglądało tak: Do kasjera przyszedł kierownik (nie wiem po co, ale w takich sytuacjach zawsze ktoś drugi przychodzi, może faktycznie chodzi o tą kasetkę którą trzeba zablokować). Już wiadomo że coś się dzieje. Coś pomruczeli do siebie, kasjer oznajmił, że kasa zamknięta. W kolejce już pojawiał się pomruk niezadowolenia, na co kasjer szybko się poprawił "Przepraszamy państwa ale mamy pewien problem. Sugeruję przejście do innej kasy, ale jeśli komuś się nie spieszy, proszę poczekać, wznowimy obsługę za około 5 minut.". Pomruk ucichł, część osób sobie poszła, część oddało się czynnościom kontemplacyjnym. Nikt nie marudził.

[historia]
Ocena: 3 (Głosów: 3) | raportuj
25 marca 2017 o 9:41

@adela845: Takie nagłe potrzeby których nie da się przewidzieć kilka minut wcześniej, są cechą charakterystyczną małych dzieci, lub sygnalizują poważną chorobę. Sugeruję wizytę u lekarza.

[historia]
Ocena: 3 (Głosów: 3) | raportuj
25 marca 2017 o 9:39

W takim razie w tym konkretnym punkcie mają beznadziejną organizację pracy. W "mojej" Biedronce po komunikacie "zmiana kasy" część osób przechodzi do nowej, a kasjer ze starej obsługuje do końca tych którzy zostali. Tylko nowi są pouczani żeby ustawiali się już do innej kasy. Często też na taśmie przed kasą ląduje tabliczka informująca, że kasa już jest zamykana. Co ciekawe, nigdy też nie widziałem żeby ludzie się kłócili z tego powodu. Wręcz przeciwnie, po przesiadce do nowej kasy potrafią się wzajemnie przepuszczać, bo ktoś ma mniej zakupów, albo bardziej się spieszy. Może bezproblemowość i płynność obsługi im się udziela?

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
25 marca 2017 o 9:27

Jeśli to starsi ludzie to ma to pewne uzasadnienie. Jakiś czas temu, w okresie przemian, zwyczajem było, że banki wydawały własne karty identyfikacyjne. Wypłata na dowód to była procedura awaryjna, dość skomplikowana i możliwa nie w każdym oddziale. Przyzwyczaili się po prostu a teraz są w wieku w którym zdolności adaptacji spadają.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 4) | raportuj
25 marca 2017 o 9:23

A co tu piekielnego? Całkiem łatwo poszło. Spróbowali wybrać wariant korzystny dla siebie, nie udało się, oddali kasę. Żeby wszystkie firmy były tak bezproblemowe, ech.

[historia]
Ocena: 1 (Głosów: 3) | raportuj
25 marca 2017 o 9:20

@Jasiek5: No nie wiem. Jeśli potrzebujesz klawiatury do szybkiego bezwzrokowego pisania i liczy się ergonomia, to ceny zaczynają się od 40zł za przewodową i 140 za bezprzewodową. A to 40 to i tak jak się trafi jakaś okazja w supermarkecie, bo normalnie porządna klawiatura kosztuje bliżej 100zł. Ma mieć odpowiedni skok klawisza, umiejscowienie i rozmiar entera, backspace i del, głośność, masę itd. Wiem bo dopiero co szukałem klawiatury dla siebie :)

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
25 marca 2017 o 9:04

@ptah: Mieszkałem z taką. Na szczęście mam bojler, z zegarem czasowym, żeby podgrzewał się do maksimum tylko 3 razy dziennie. Więc czas był ograniczony jego pojemnością. Tłumaczyłem też wielokrotnie: najpierw kąpiel, później zmywanie naczyń. Nie pomogło, co dodatkowo skróciło jej czas kąpieli :)

[historia]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
25 marca 2017 o 8:59

@Axisss: No cóż. Nie wiem jak ty, ale tu przychodzę poczytać. Historia poza informacją, ma mieć też klimat. Podbudowę dla wyobraźni, żeby całą sytuację zobaczyć. Wtedy jest znacznie zabawniej. Trenuj czytanie zamiast marudzić.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
25 marca 2017 o 8:56

@Fomalhaut: W każdym pokoleniu są tacy ludzie. Nie ma tu nic "nowe". Z takich samych historii śmialiśmy się już 20 lat temu, gdy obecne pokolenie dopiero dorastało. Że ludzie ogólnie są teraz mniej uniwersalni, to już inna kwestia. Społeczeństwo się zmienia (albo jest zmieniane) na coraz mniej samodzielne. Jeszcze 4 pokolenia temu zaradny człowiek potrafił np. spleść powróz ze znalezionych w zasięgu wzroku roślin. Współczesny zaradny człowiek potrafi zlokalizować sklep w którym można kupić sznurek. Ot, znak czasów. A niezaradny ani nie splecie, ani nie kupi, tylko pójdzie do rodziców z płaczem że nie ma. Niedojdy były i będą w każdym pokoleniu, niezależnie od wiedzy ogólnej.

[historia]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
25 marca 2017 o 8:29

W Polsce takie rzeczy załatwia się w firmach księgowych. Skąd w ogóle pomysł, że jakikolwiek urzędnik "w okienku" będzie to wiedział? Przecież to zupełnie poza ich zakresem. Jeśli mimo wszystko mamy wątpliwości i spodziewamy się problemów w razie kontroli, można poprosić o tzw. interpretację podatkową. Wtedy dopiero urząd przepuszcza naszą sprawę przez sito urzędników i przeszukuje przepisy pod kątem naszej sprawy, po czym daje odpowiedź na piśmie, która na przyszłość jest dla urzędu wiążąca. No ale to w Polsce. Może spytaj czy w Niemczech nie mają czegoś takiego jak nasze interpretacje podatkowe? To by załatwiło sprawę i jest pewniejsze niż zdanie doradcy. A druga rzecz - o co w ogóle chodzi z tą rejestracją wolnego strzelca? Trzeba tam rejestrować brak prowadzenia działalności? Myślałem, że przepisy w całej UE są w tej kwestii jednakowe - albo masz działalność (czyli rejestrujesz), albo nie masz (czyli nie masz czego rejestrować). Bez opcji pośrednich. No ale akurat w Niemczech nigdy nic nie robiłem, może faktycznie tam jeszcze jakiś stan pośredni.

[historia]
Ocena: 2 (Głosów: 8) | raportuj
25 marca 2017 o 8:10

Może problemem nie jest język, tylko sam fakt darcia ryja na cały autobus? Też bym wolał żeby tacy chodzili pieszo. Przecież gdy się rozmawia przez telefon ma się mikrofon przy ustach. Można mówić normalnym tonem. Normalnie, gdy ludzie w autobusie rozmawiają, to osoba siedzenie dalej słyszy tylko że ktoś coś mówi, bez treści. Za to odbierze taki jeden z drugim telefon i od razu podkręca głośność. To jest dziwne. Więc albo historia jest zmyślona i wyobraziłeś sobie te docinki ludzi. Albo nie potrafisz się zachować i faktycznie powinieneś chodzić piechotą.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
25 marca 2017 o 8:02

Latarnia przy ulicy miejskiej, a nie osiedlowej, więc z pewnością nie administracja. Miasto albo zakład energetyczny. Ew, tak jak ktoś pisał wcześniej - nadzór budowlany lub inne służby kontrolne. Już oni sobie znajdą właściciela :)

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
24 marca 2017 o 19:19

@AdamN: ta, standard. Że ty w gównie żyjesz, to widocznie lubisz. Ale nie myśl, że wszyscy tak. Większość ludzi ma jednak normalną pracę. A niektórzy mają tak jak wy. Widocznie to lubicie.

[historia]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
24 marca 2017 o 19:15

@izamarkow: Cud że zmierzyli. Normalnie tego nie robią. Swoją drogą, z moich obserwacji wynika że "tuning" wydechu robią głównie ludzie z niedostatkiem mocy, lub brakiem umiejętności jej wykorzystania. Nie mogą poczuć "kopa" to chcą go usłyszeć :)

[historia]
Ocena: 3 (Głosów: 3) | raportuj
21 listopada 2016 o 19:07

@KatiCafe: Rejestracji internetowej nie robi się przez maila. Zobacz sobie jak kina rozwiązały sprzedaż biletów przez internet. To właśnie tak jest dobrze.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
21 listopada 2016 o 18:41

@KrzaQ: A dlaczego ma składać reklamację skoro nie jest stroną umowy? :)

[historia]
Ocena: -3 (Głosów: 5) | raportuj
21 listopada 2016 o 18:33

@yersinia: Nie. To nie jest poprawnie. W takiej sytuacji powinna być kropka.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
21 listopada 2016 o 18:21

Straż Miejska, jak sama nazwa wskazuje, jest miejska. Więc nie "na co w tym kraju", tylko na co w Twoim mieście. Bo w innych miastach na takie wezwania reagują. A przynajmniej w tych w których byłem na tyle długo, żeby się dowiedzieć czy reagują czy nie. Ale pani z SM zaiste piekielna. Aż szkoda że nie masz nagrania. Jakby nie patrzeć, funkcjonariuszka publiczna nakłaniała do przestępstwa.

[historia]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
21 listopada 2016 o 18:15

@Leone: Ale to wymysł urzędnika zmusza ją do przejścia niezgodnie z przepisami. Poza tym zakaz przechodzenia pod zamykającym się szlabanem to też wymysł urzędnika, więc wszystko się zgadza i sie czepiasz :)

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
21 listopada 2016 o 18:13

@WhatISeeIsMine: Budowa wiaduktu :) A wystarczyłoby przenieść przystanek na tą stronę szlabanu po której są wysiadający.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
21 listopada 2016 o 16:29

@CukierekAlboWirus: Bzdura. Jaki przepis to niby łamie? Numerek z dziennika ustaw poproszę :)

[historia]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
21 listopada 2016 o 15:45

Intuicyjnie wydaje się to głupie, ale jak się nad tym zastanowić, to też chciałbym wyjaśnienie dlaczego to było złe. Tym bardziej, że gdy kiedyś zgłosiłem prawdopodobną nieszczelność, to ekipa z gazowni szukała jej właśnie próbując podpalić rurę w różnych miejscach :) Więc można powiedzieć że pani wzięła przykład z profesjonalistów.

[historia]
Ocena: 15 (Głosów: 15) | raportuj
18 sierpnia 2016 o 13:44

@Ochraniacz: Ja bym ją zmienił a nie odciął. Moim zdaniem pomoc powinna być, ale cel pomocy powinien być ciut inny. Celem pomocy powinna być zmiana sytuacji na lepszą. Nie utrwalanie stanu bieżącego i pomoc w trwaniu dalej bez zmian. Czyli darmowe/dofinansowane kursy zawodowe, dopłaty do narzędzi, czasowe pozwolenie na dorabianie sobie bez rejestrowania działalności, biblioteki (to akurat jest), publiczny internet (tez jest) itd. Czyli wszystko co doprowadzi do tego, że osoba potrzebująca pomocy przestanie jej potrzebować. Zasiłki dla bezrobotnych też powinny być, bo są ułatwieniem w znalezieniu pracy, a nie zamiast. Jak nie masz za co kupić jedzenia, biletów do innego miasta, wysłać poczty czy też zapłacić za pierwszy miesiąc najmu jakiegoś pokoju, to masz bardzo ograniczone możliwości rozpoczęcia nowej pracy.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
18 sierpnia 2016 o 13:23

@Aranos: Jestem bucem bo nazwałem go kretynem? Może masz rację. Powinienem prostakiem albo hipokrytą. Nazywa nieznanych sobie ludzi chamami i burakami, tylko dlatego bo jego zdaniem popełnili jakieś faux pas. Taki człowiek z założenia będzie hejtował innych. Dbanie o dobrą opinię u takich osób jest bezcelowe i bez sensu. Bo ani to się nie uda (jak nie to, to o inny drobiazg strzeli focha), ani nie jest to nikomu potrzebne. Dobrą opinię warto mieć u inteligentnych ludzi. A do chamów trzeba po chamsku bo inaczej nie zrozumieją.

[historia]
Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
18 sierpnia 2016 o 10:39

@Nolife: @zyxxx: @zyxxx: @ruuda25: Ustawa wchodzi od września. Płaca minimalna od stycznia. Będzie 12zł/godz. Każda ustawa musi dawać okres przejściowy na jakieś poważniejsze zmiany, bo prawo powinno być możliwe do wykonania. Usługobiorcy też są związani innymi przepisami i wprowadzenie "od już" wprowadziłoby chaos, bo to pociąga za sobą też zmiany w sposobie rozliczeń ZUS i US. Czyli biurokracja musi być i dlatego od stycznia. Akurat pozamykają obowiązkowe sprawozdania, porozliczają koszty, popłacą zusy i nowy rok wystartuje już z nowymi zasadami.

« poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1033 34 następna »