Profil użytkownika

• Punktów za komentarze: 227

#84296

Biedni nauczyciele.

Niestety wojenka między nauczycielami a rządem, zaczyna dotykać mnie osobiście - starsza pociecha ma niedługo zdawać maturę. Ostatnie co jej potrzebne to dodatkowy stres- a niepewna sytuacja czy/jak/kiedy/u kogo będzie zdawać, swoje dokłada.

Na głównej stronie tego portalu, pojawił się wpis ##84243, o ciężkiej doli nauczyciela. Spokojny stonowany, wskazujący na to że nauczyciel nie pracuje 18 tylko 43 godziny, że ma dodatkowe zajęcia, obowiązki, musi być do dyspozycji i tak dalej.

Szanowna Pani Nauczycielko. Nie tylko wy macie ciężko. Mało tego, nawet nie zdajecie sobie sprawy, co to jest ciężka praca. Po kolei.
Moim marzeniem było zostać nauczycielem - lubię uczyć siebie i innych, dwa miesiące wakacji kusiły, chodziłem do szkoły z wymogami i tradycjami w której nauczycieli szanowało się za wiedzę. Pod kątem pracy, wybrałem kierunek studiów i choć geniuszem nie jestem, starałem się wynieść z zajęć co tylko się dało.
Koniec studiów, zbiegł się z niżem demograficznym i pierwszą nieudolną reformą oświaty. Szkoły zamykano o pracę było ciężko, ale udało się załapać etat. Konkretnie 3/4 z 18 nauczycielskich godzin za 430zł do ręki.
Imałem się dodatkowych prac, założyłem własną firmę, brałem zlecenia - nie dało się. Po roku zrezygnowałem. Schowałem dyplom magistra do kieszeni, dumę wsadziłem w buty i poszedłem za fizycznego do fabryki.
Sześć lat przerobiłem jako fizyczny. Myłem halę, uczyłem się obsługi maszyn, statystyki przemysłowej, pomiarów, angielskiego. Orałem na 3 zmiany, brałem nadgodziny. Bywało tak że przepracowywałem wszystkie soboty i dwie niedziele w tygodniu. Tak proszę szanownej pani - ponad 220godzin pracy w miesiącu. Po sześciu latach pracy zarabiałem nieco ponad 2,5 do ręki+to co wpadnie za nadgodziny.
Zmieniłem pracę, bo miałem dość praktyki żeby awansować na inżyniera. Stawka ponad 3, ale zadaniowy czas pracy. A to oznacza, że jak samochód w Moskwie się zepsuł z powodu wadliwego elementu, to dostawałem polecenie wyjazdu do dostawcy części do Rumunii, w piątek po południu. Audyt w sobotę i niedzielę i powrót w poniedziałek.
Zgodnie z kodeksem pracy, dojazd do/z delegaję nie liczy się do czasu pracy - w ciągu roku spędziłem kilkaset godzin w trasach - bezpłatnie, bo takie były realia.
Firmy zmieniałem kilka razy, ale wszędzie jest to samo - 40h/tydzień dla inżyniera, jest tylko wtedy jak nic się nie zepsuło. Inaczej naczelny mówił sakramentalne "upewnijmy się zanim wyjdziem do domu, że wszystko działa".
Były też sytuacje iście hardcorowe - wyjazdy do Meksyku, Kanady i w takie miejsca. Od wyjścia z domu do wejścia do hotelu - 27 godzin. Bezpłatnych godzin, bo czas podróży jak już pisałem, nie liczy się do czasu pracy.
Miałem więc tydzień, gdzie oficjalnie przerobiłem w zakładzie 40h a dodatkowe 55h poświeciłem na dojazdy - dwa weekendy w plecy.
I jeszcze trick - po takiej trasie następnego dnia idziesz do pracy.
Bo niestety, Szanowna Nauczycielko - każdy ma mniej lub bardziej zadaniowy czas pracy. I dla każdego podstawa to fikcja. Tyle że wy zaczynacie z pułapu 18 i dobijacie czasem do 40-50 tygodniowo a inni zaczynają z 40 i dobijają do 90.
Oczywiście kasę mam większą. Rzekłbym bardzo dobrą. Ale za tą gotówką nie idzie ośmiogodzinne przekładanie papierków w biurze. Za tą kasą idzie dosypianie na lotnisku, zostawianie rodziny samej przynajmniej dwa razy na miesiac, zarwane weekendy i wiele innych.

Na sam koniec swojego wpisu, wspomniała Pani, że z chęcią zamieniłaby pani swój etat na coś godnie płatnego. Zapraszam do przemysłu. Potrzeba monterów, operatorów maszyn, rzemieślników, inżynierów, logistyków, planistów - jest hossa najlepszy moment na przekwalifikowanie. Dla osoby która ukończyła studia, kilkadziesiąt godzin dodatkowych szkoleń nie powinno być problemem.

Ale proszę nie liczyć na 40 godzin i do domu, bo takich etatów nie ma. A przynajmniej nie dobrze płatnych.

szkoła

Skomentuj (22) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 2 (76)

#82935

| było | Do ulubionych
Rozwój akcji z zeszłej soboty #82910. Dziś powtórka. Pociąg, kajak, pływanie i oczywiście interwencja.
Kurcze, nawet ekipa na ribie była ta sama. Ponieważ nic nie wskórali, wrócili z Policją (motorówka PW też śmiga po jeziorze). Co ciekawe, nie zgłosili że pływam bez kapoka, tylko że jestem pijany. Alkomat pokazał 0.0 bo nic innego pokazać nie mógł. Policjanty sprawdziły czy mam kamizelkę i doradzili żebym założył bo bezpieczniej. Zgodziłem się że w kamizelce bezpieczniej, ale bez wygodniej, i na tym interwencja się skończyła.
Następny raz będę tam dwudziestego szóstego, i nurtuje mnie myśl czy już chłopaki ochłoną, czy nadal będą się wygłupiać.

kajak jezioro

Skomentuj (1) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: -2 (30)

#82910

| było | Do ulubionych
Poprzedni mój wpis, został zarchiwizowany, bo otrzymał sporo ujemnych punktów. Przeredagowałem go tak, żeby był bardziej czytelny dla laika, i bardziej oddawał na czym polega piekielność. Dodatkowe komentarze dodałem w nawiasach.
---------------
Zmagań z służbami ratowniczymi ciąg dalszy.

Jaka jest ostatnio pogoda, każdy widzi. Ukrop, żal nie spędzić w wodzie lub nad wodą. Tym bardziej że w tym roku nadrabiam zaległości z zeszłego. Jeszcze ciemno trzydzieści pociąg i heja nad spore jezioro. O 9.00, kajak nadmuchany, zasztauowany, gotowy do wypłynięcia.

(Nie jest to kajak zabawka, tylko pneumatyk którego używa się na spływach do długościach tysięcy kilometrów. Sztauowanie oznacza takie rozmieszczenie ładunku, że jest on zabezpieczony przed przesunięciem w każdych warunkach)

(Pływam na tyle dobrze, że mógłbym nawet wrócić do brzegu - 2km, ciągnąc ten kajak za sobą)

Jak już zaspokoiłem pierwszy głód pływania - pora coś przekąsić. Tu słowo wyjaśnienia, to że kajak jest dmuchany nie oznacza że jest niewywrotny. Żeby mi nie chybotał na jeziorze, zrobiłem dryfkotwę. Składane wiadro, pomarańczowy bojrep, i kilka metrów linki. Po zarzuceniu, kajak prawie stoi w miejscu mimo wiatru i zawsze jest dziobem do fali.

(Dryfkotwa, to rodzaj spadochronu zawieszonego w wodzie przed łodzią. Na wietrze, łódź dryfuje szybciej, dryfkotwa wolniej, przez co łódź ustawia się dziobem do fali, i jest mniejsze ryzyko wywrotki. Bojrep w tym przypadku, to pływak który utrzymuje dryfkotwę na określonej głębokości - około metra pod wodą w tym przypadku. Wygląda jak piłka basebalowa o długości ok 30cm i jest rażówiaście pomarańczowy z dwiema taśmami odblaskowymi klasy SOLAS)

Dziamam kanapki. I nagle słyszę wrrrrrr. I widzę woprówkę hamującą bokiem obok mnie i to z pełnej prędkości. No tak, jest dobrze po 11, bliżej 12, chłopaki zaczęli pracę.

(Na pływaniu patrolowym, pływa się na małej mocy. Kultura na wodzie wymaga by do jednostki podchodzić od dziobu lub lewej burty-nie jest to ujęte w przepisach, ale taki zwyczaj. Natomiast chłopaki zrobili podejście ratunkowe. Maksymalny ciąg i prędkość, kilka metrów przed celem, maksymalne wychylenie steru - i jednostka efektownie leci bokiem. Stosowane przy dojściu do tonącego, tak żeby go mieć na burcie albo rufie, bo tam łatwiej go wyciągać)

Gość na jednostce wyciąga megafon! (na dystansie 5-7m) i krzyczy: Założyć kamizelkę!!

Pozwoliłem sobie zignorować.

(Opcją było że powiem spier**j. Ani mi on kuzyn, ani brat, brudzia razem nie piliśmy, a ton rozkazujący może stosować wśród znajomych.
Nie było żadnego powodu żebym kamizelkę miał na sobie. Pływam dobrze i już to wystarcza żeby w świetle przepisów zostawić ją na pokładzie. Dodatkowo mam kilka patentów na prowadzenie jednostek i dzięki temu nawet moi załoganci mogą pływać bez kamizelek.
Przy temp 30+ dodatkowa izolacja na grzbiecie to żadna przyjemność)

Podpłynął bliżej i drze japę coraz głośniej. Coś tam o mandatach wspomina, każe wracać do brzegu.

(WOPR nie może nakazać powrotu do brzegu poza kąpieliskiem. Nie może wystawiać mandatów. Nie ma prawa do legitymowania na wodzie, ani sprawdzania wyposażenia łodzi. Jeżeli są pewni swego - mogą wezwać Policję i to ona może te wszystkie rzeczy zrobić)

Pewnie wszystko skończyłoby się na pokrzykiwniu, gdyby nie to że postanowili zwrócić moją uwagę, poprzez zrobienie kółka wokół kajaka.
(Tak to przynajmniej wyglądało, patrząc po wychyleniu kolumny silnika, w trakcie przejścia przed dziobem, nadal była ustawiona jakieś 30 stopni na ich lewa burtę.)

No i śruba zaplątała się im w linkę od dryfkotwy. Wiadro poszło w piguły, w końcu to brezent, linka elegancko się owinęła na wale, mną trochę szarpnęło a oni stoją.
Tyle bluzgów to dawno nie słyszałem. Odknagowałem linkę, trudno na straty, powiedziałem im dobitnie co o nich sądzę. Dodałem że wstyd przynoszą służbie, i żeby generalnie się odemnie odstosunkowali.

(Chłopaka poniosła dana mu władza, i przepłynął przed dziobem nie zwracając uwagi na bojrep, który był jakieś 10m przed dziobem. Młody prawdopodobnie nie wiedział nawet co to. Lina nawinęła się na śrubę i ją zablokowała. Wtedy klin który jest w niej umieszczony został ścięty, i wał pędny stracił połączenie ze śrubą. Każdy silnik ma takie zabezpieczenie.
Panowie na woprówce naruszyli przepisy prawa drogi. Jednostka na silniku ma zachować bezpieczną odległość od jednostki na żaglach, wiosłach lub położonej w dryfie. Zerwanie kotwicy, kotwicy martwej lub dryfkotwy, jest traktowane jak wypadek zarówno w ruchu śródlądowym jak i morskim. I jest karalne - na dzień dobry 500pln.
Odknagowanie, to odczepienie liny od knagi czyli takiego specyficznego uchwytu na pokładzie.

Odpłynęli na wiosłach.

(Nie mieli innego wyjścia, śruba luźna, dodatkowo nawinięte ie wleczone na niej kilka metrów liny)

Ludzie, co się dzieje z tą służbą? Z roku na rok jest coraz gorzej. Z łapanki ich biorą? Rozumiem młodość, hormony i poczucie misji, ale karwa jakiś poziom zachowań obowiązuje.

(Byłem czynnym ratownikiem przez wiele sezonów. Na wszystkich kursach instruktorzy bili do łba : wiedza, zdecydowanie i kultura. Na egzaminie teoretycznym, za nieznajomość paragrafu, wyposażenia apteczki, czy ilości kibli na kąpielisku stałym, dostawało się karną rundę 800m dowolnym-na przypomnienie.
Tak samo nam tłukli do łba, że ratownictwo to praca i służba, a nie lans i władza).

jezioro

Skomentuj (5) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 7 (43)

#82903

| było | Do ulubionych
Zmagań z służbami ratowniczymi ciąg dalszy.

Sielanka. Opalanie, wiosłowanie, trochę pływania wokół kajaka. Ponieważ nie lubię tłumu, trzymam się raczej środka jeziora. Jak już zaspokoiłem pierwszy głód pływania - pora coś przekąsić.

Dziamam kanapki. I nagle słyszę wrrrrrr i na pełnej prędkości widzę woprówkę hamującą bokiem obok mnie. No tak, jest dobrze po 11, bliżej 12, chłopaki zaczęli pracę.

Pozwoliłem sobie zignorować.

Odpłynęli na wiosłach.

Jezioro kajak

Skomentuj (6) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 1 (31)

#81064

| było | Do ulubionych
Historia bardzo lubi się powtarzać #54205 i #72620. Choć tym razem zdarzenie jest raczej neutralne.

Kilka miesięcy temu miałem kontuzję. Mecyje lekarzy zasługiwałyby na długą historię na tym portalu. Koniec końców - usztywnienie ponad miesiąc, rehabilitacja, potem ostrożny powrót do treningów. W efekcie przepadło praktycznie całe pływanie na wodzie otwartej. Brakowało mi tego bardzo, tym bardziej że bliża się nowy rok i chciałoby się jeszcze przed jego końcem nogi zamoczyć. Pogoda dziś nawet w miarę. Spakowałem bojkę i skafander, myk do autobusu, na akwen gdzie na kamerze widzę że jeszcze nie zamarzło.
Przepłynąłem w sumie niewiele, może ze 2 kilometry. W skafandrze i ze słabszymi mięśniami, to równa godzina.
Na brzegu czekała Policja i Zaniepokojony Obywatel. Niebiescy dostali zgłoszenie 'bo się kąpią a nie wolno".
Obyło się bez jakichś problemów, zweryfikowali tylko zgłoszenie, trochę pogadaliśmy i sobie pojechali.

Wracałem do domu z filozoficzną myślą: kiedy w końcu się nauczymy że nam wolno? Choć żalu do ZO raczej nie mam, chciał dobrze.