Profil użytkownika
morgoth
Zamieszcza historie od: | 13 października 2019 - 20:58 |
Ostatnio: | 28 listopada 2019 - 21:24 |
- Historii na głównej: 1 z 2
- Punktów za historie: 81
- Komentarzy: 8
- Punktów za komentarze: 7
« poprzednia 1 następna »
@justangela: Miałaś kiedyś rozmowę 1:1 z kimś mocno wq... i zdeterminowanym?
@Armagedon: Grzecznie spytałem jaki typ autoryzowania przelewów wspiera Twój bank. Z tego co piszesz SMS i to wszystko o co chciałem zapytać. Nie mam pretensji, że zrugałaś mnie za skrót myślowy (karta/zdrapka). Po prostu masz prawo nie znać różnych systemów autoryzacji stosowanych przez banki.
@Armagedon: Nie napisałaś jaki system autoryzacji ma Twój bank. W przypadku oprogramowania mam identyczne zdanie.
@Armagedon: Przepraszam, system kodów jednorazowych jest już w obiegu wiele lat i nieświadomie założyłem, że czytający historię mieli z tym do czynienia. Marius już wyjaśnił dokładnie czym jest ten mechanizm autoryzacji więc nie będę go duplikował. Jeśli chodzi o kartę płatniczą masz całkowitą rację, 3x i karta znika w czeluściach bankomatu. Jeśli chodzi o karty kodów jednorazowych nadal są one w rękach właściciela lub złodzieja. W tym drugim przypadku musi on również wejść w posiadania identyfikatora i hasła do logowania do banku. Odnośnie aplikacji mobilnej to włos jeży mi się na głowie jakich uprawnień wymaga aplikacja by działać na moim smartfonie. Nie wiem o jakim więc srajfonie piszesz? Masz na myśli iOS czy Androida? Jaki system autoryzacji ma Twój bank?
@krzychum4: Wszystko zależy czy masz zaufanie do oprogramowania w smartfonie (zakładam, że nie mówimy o starszych typach telefonów).
@ampH: Z pewnością jest tak jak piszesz, Dana zawsze miała hopla na swoim punkcie. BTW niezły trolling :-)
@Gabriela80: Chodzi o pewną grupę danych, które ujawniają Twoje poglądy polityczne, seksualne, itp. Na pewno w necie znajdziesz dużo dokładniejszy opis. Patrząc jeszcze raz na wpis jaki zrobiłem raczej powinienem użyć sformułowania "dane osobowe" zamiast "sensytywne". Swoją drogą bank posiada te dane - wie np, że Twoje konto jest prowadzone wspólnie z małżonkiem więc prawdopodobieństwo Twoich preferencji jest bardzo wysokie. Z kolei przelewy które wykonujesz mówią bardzo dużo o Tobie, Twoich poglądach, hobby itp. Mogę się mylić ale konsultant w rozmowie ze mną przed odblokowaniem karty zadał mi z tego ni z owego pytanie, na które osoba kradnąca moją tożsamość raczej miałaby duży problem z odpowiedzią. Nie wiem czy to przypadek czy świadoma technika weryfikacji rozmówcy nieoczywistymi danymi.
@Zunrin: Nie, tematem tej historii jest to, iż mimo pełnej identyfikacji nie mogłem odblokować karty kodów podczas wczorajszej rozmowy z konsultantem. Zostało mi założone zgłoszenie na aktywację karty. Z tego samego numeru zadzwoniła dzisiaj inna osoba i po zadaniu podobnej ilości pytań odblokowała mi tą kartę. Absurdem całej sytuacji jest fakt, że do momentu trzykrotnego błędnego użycia kodu możesz zadzwonić na infolinię i nie stanowi problemu zablokowanie tego numeru i "przepięcie" go na inny kod.