Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

#65867

przez (PW) ·
| Do ulubionych
Taaaak... Kurierzy - temat rzeka. Bardzo często korzystam z ich usług, bo jestem do tego zmuszony - pracuję w godzinach urzędowania Poczty Polskiej. A w pracy jestem w stanie nadać paczkę dzięki nim. Na szczęście póki co oprócz nierozgarnięcia kuriera, który nie umiał mnie znaleźć i nie zadzwonił itp. większych incydentów nie było. Oprócz jednego... I o nim właśnie historia.

Jako początkujący fotograf, ciągle rozwijam swój sprzęt. A co za tym idzie, często sprzedaję ten, który wymieniam. Taki obiektyw jest bardzo delikatną rzeczą. Dlatego też chucham i dmucham podczas pakowania. Owijam watą, bąbelkami, zakładam płaszcz lewitujący, okładam w dmuchane koła ratunkowe i zawsze, co ważne, ubezpieczam i opisuję zawartość.

Sprzedałem duży, fajny obiektyw. Kupiec nie odbierze osobiście, zamawiamy kuriera. Przy sprzedaży sprzętu za kilka tysięcy złotych, zawsze dokumentuję stan wizualny, techniczny, oraz pakowanie- kręcę filmik. Przyjechał "nowy" chłopaczek z firmy na u i zabrał paczkę. Następnego dnia otrzymuję telefon, że mechanizm autofokusa nie działa.
Kupujący kręci filmik i mi wysyła, ja mu pokazuję mój, gdzie widać, ze działa. Szybka wymiana zdań - winowajcą jest kurier. Swoją drogą... jestem pewny, że paczka była na tyle zabezpieczona, że po upuszczeniu z 1,5m nic nie powinno się stać. Jakim fizolem trzeba być, żeby to uszkodzić - nie wiem.

Zgłoszenie szkody musi być przez nadawcę - zgłaszam. Przedstawiam filmiki z pakowania i po rozpakowaniu. Odpowiedź - na drugi dzień przyjedzie kurier, który dostarczył paczkę i sporządzi protokół. Nie wyrobił się... a było to 31 października, więc zjawił się dopiero 4 listopada (rok 2013 - weekend był). Sporządził protokół, ze brak jest mechanicznych uszkodzeń paczki- to ważne. I tylko tyle.

Żeby zgłosić reklamację należy przedstawić ten protokół, inne dokumenty i wycenę szkody. Obiektyw powędrował do serwisu, gdzie wyceniono naprawę na... cóż, 1/3 jego ceny! Dokumenty wystawione (w tym ekspertyza przyczyny- silny wstrząs/upadek i potwierdzenie, że paczka była zabezpieczona prawidłowo), zamawiamy naprawę, umawiam się z kupującym, że połowę ja opłacę, połowę on. No bo przecież ubezpieczone, więc za miesiąc - dwa będzie zwrot. Nic bardziej mylnego.

Okazuje się, że firma kurierska nie odpowiada za zawartość paczki! TAK! Jeśli na pudełku nie ma śladów uszkodzenia, to nie ważne co się dzieje z tym co jest w środku! Okazuje się, ze ekspertyza... kuriera sporządzona 5 dni po dostawie jest bardziej wiarygodna od tej od autoryzowanego serwisu! Ubezpieczenie to ściema. Mimo ewidentnych dowodów winy przewoźnika - odmowa.

Poszedłem więc do szefa i okazało się, że kamera złapała kuriera jak wrzuca - dosłownie wrzuca - paczkę na pakę do busa. Tam sobie cały dzień uroczo pewnie dyndała. Przedstawiam nagranie w odwołaniu się do odmowy wraz z innymi, wcześniejszymi dokumentami. Już wtedy zasięgnąłem rady koleżanki - prawniczki. Powołałem się na odpowiednie paragrafy itp. Tzn. te, które ona mi podała ;)

Odmowa! Dlaczego?
Po pierwsze kurier, który paczkę odebrał ma swoją firmę i zlecenie od nich. Wiec to nie oni są odpowiedzialni, ale on. A on nie pracuje juz z nimi i nie mają prawa mi podać jego danych kontaktowych bo ustawa o ochronie danych (miałem nazwisko na protokole, google- firma zawiesiła działalność, zarejestrowana na adresie firmy kurierskiej... brak numerów- brak możliwości znalezienia gościa).

Po drugie - właściwie to co ja reklamuję? Przecież usługę transportu wykonali wg umowy. Oni nie odpowiadają za to co jest w środku. Na pudełku nic nie było.

Także uważajcie na to co i jak wysyłacie. Osobiście polecam usługę, podczas której kurier sam sprawdza sprzęt, jest przy pakowaniu, oraz przy rozpakowaniu i wszystko dokumentuje. Niestety kosztuje ona 4 razy więcej... W aukcjach zastrzegam też, że wysyłka na odpowiedzialność kupującego.

kurierzy

Skomentuj (12) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 283 (339)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…