Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

#62277

przez (PW) ·
| Do ulubionych
Kolejna porcja warsztatowych perełek.

Do mycia części silników używa się specjalnych płynów (powinno się), oleju napędowego, nafty. Oraz innych, często niebezpiecznych substancji, których się używać nie powinno ale będących akurat pod ręką. Zastałem nad wanienką do mycia mechanika z papierosem w ustach. W wanience była ...benzyna. Miałem okazję poczuć się jak negocjator rozmawiający z gościem z bombą. "Spokojnie, odłóż pędzel, zrób dwa kroki do tyłu, idź w moją stronę"

Samochód z zerwaną linką sterującą sprzęgłem. Czyli sprzęgło nie działa, jak bieg jest włączony, to nie można wcisnąć sprzęgła i na przykład się zatrzymać. Panowie mieli wepchać samochód na stanowisko celem wymiany linki. Ale po co pchać i się męczyć, przecież silnik zapala.
Geniusz uruchomił silnik z załączonym 1-szym biegiem, tak że samochód w tym momencie ruszył - i bardzo dobrze, skierował się prosto do warsztatu, wjechał... Następnie już w środku wcisnął sprzęgło, by się zatrzymać. Ale zaraz, czy linka nie była zerwana a pedał sprzęgła nie leżał na podłodze? Zaskoczony tą sytuacją nie wiedział jak się zatrzymać. Na szczęście nowoczesna wyważarka do kół stojąca na drodze samochodu złagodziła uderzenie o ścianę.

Podczas ładowania akumulatorów wydziela się wodór. Wodór z powietrzem tworzy mieszaninę wybuchową. Z tego też powodu, jeśli ładujemy naraz dwa duże akumulatory, to nie podchodzimy do nich z papierosem. W wyniku eksplozji spadł z stojaka i rozwalił się porządny warsztatowy prostownik, uszkodziło też obudowy akumulatorów i był ogólny nieporządek.

Po wymianie paska rozrządu, kiedy już wszystko jest zmontowane, należy ręcznie obrócić kilka razy silnikiem, dla sprawdzenia. Sprawdzenia, czy napinacze działają, czy wszystko skręcone, czy fazy rozrządu się zgadzają i nic nie koliduje. Należy obrócić ręcznie, aby wyczuć, że coś nie tak. Ale po co się męczyć? Można rozrusznikiem, a najlepiej od razu zapalić. Napinacz nie działał prawidłowo (jak się zapomni wyjąć zawleczkę, która odblokowuje sprężynę, to nie ma prawa), to była epicka katastrofa.

Tłoczki w zaciskach hamulcowych w miarę zużywania się klocków wysuwają się. Przy zakładaniu nowych klocków tłoczki należy wcisnąć z powrotem. Najlepiej specjalnym przyrządem. A najlepiej młotkiem i łyżką do opon! Szczególnie te plastikowe, które wtedy pękają...

Skomentuj (12) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 392 (434)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…