Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

#66777

przez (PW) ·
| Do ulubionych
Sklep komputerowy on-line, jeden z chyba większych i bardziej znanych, posiadający "realne" punkty w wielu miastach. Mój (oraz rodziny i wielu znajomych) jedyny dostawca sprzętu komputerowego i pokrewnego (nie licząc drobiazgów) od kilku lat ze względu na poziom usług, ceny, obsługę posprzedażową itd. Do teraz.

Posiadam zakupionego u nich laptopa, w którym objawiła się usterka. Drobna, ale uciążliwa. Nie minęły jeszcze 24 miesiące od zakupu, więc oczywiście zamierzałem skorzystać z procedury reklamacyjnej. Problem w tym, że na dysku twardym (uprzedzając pytania: usterka nie ma jakiegokolwiek związku z dyskiem, dotyczy niezależnego podzespołu) posiadam dane podlegające z mocy prawa ochronie na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych.

Jakikolwiek nośnik z takimi danymi nie może być udostępniony osobom trzecim, nieposiadającym odpowiednich certyfikatów. Oczywiście mógłbym przenieść dane, dysk wyczyścić itp. i zapewne nikt w serwisie nie próbowałby odzyskiwać tych danych, nie wiedząc o ich istnieniu. Ale prawo jest prawem - taki nośnik, nawet po wyczyszczeniu, nadal podlega ochronie lub zniszczeniu wedle określonej procedury.

Napisałem więc maila w tej sprawie do firmy, aby powiedzieli mi, co mam zrobić (np. wysłać komputer bez dysku). Oczywiście odpowiedź brzmiała "nie ma takiej możliwości" i zawierała stanowcze naleganie na wysyłkę z dyskiem.

Zadzwoniłem więc dla pewności do biura UOKiK, które potwierdziło moje zdanie - sklep niezgodnie z prawem próbuje pozbawić uprawnień do reklamacji pewną grupę osób ze względu na zawartość ich dysków (czyli co, wszystkie komputery urzędów, sądów, służb itp. nie mogą być reklamowane w razie awarii?).

Odpisałem więc, że moje zdanie podziela UOKiK (który dodatkowo przesłał mi mailem swoje stanowisko), oraz że ich namawianie mnie do wysłania im tych danych może zostać uznane za podżeganie do popełnienia przestępstwa. Na razie cisza... Ciekaw jestem, co będzie dalej.

Miał ktoś z was podobne doświadczenia? Może jest jakieś rozwiązanie?

Skomentuj (43) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 144 (258)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…