Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

#65934

przez (PW) ·
| Do ulubionych
Dużo tutaj historii "telekomunikacyjnych" zatem zdecydowałem się napisać krótki zbiór piekielności z tej dziedziny, oraz rozwiązanie problemu. Taki instruktaż jak być zadowolonym abonentem w dowolnej sieci :)

1. Problem: Namolni konsultanci-sprzedawcy wydzwaniają non stop i żyć nie dają.
Rozwiązanie: Wycofaj zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych oraz zgodę na zamieszczanie Twojego numeru w spisach abonentów. Zerknij jednak na regulamin Twojej oferty, bo są takie, w których wyrażenie tej zgody jest podstawą udzielenia rabatu na abonament!

2. Problem: Dostałem wysoki rachunek za SMSy specjalne! Ja nic nie wysyłałem!
Rozwiązanie: Zadzwoń na BOK i załóż blokadę na usługi Premium. Normalnemu człowiekowi nie są one do szczęścia potrzebne. A SMS-y mogło wysyłać dziecko np. żeby sobie kupić golda do world of tanks. Dzieci to cwane bestie są :)

3. Problem: Przychodzą mi płatne SMS-y od wróżek! Co to za oszustwo, ja naprawdę nic nie wysyłałem!
Rozwiązanie: J/W. Tutaj jest nieco bardziej złożona sprawa gdyż aktywacja tego typu prenumerat najczęściej następuje nieświadomie. Ot, podamy swój numer w jakimś konkursie a następnie przepiszemy PIN żeby potwierdzić udział...zgadzając się tym samym na regulamin jakiejś usługi subskrypcyjnej. Blokada usług premium i problem z głowy. Załóż nawet na internecie mobilnym - istnieje świństwo zwane Billing WAP które włącza nam prenumeratę za samo niewinne kliknięcie w trefny link.

4. Problem: Nagle zwiększyły mi się rachunki za abonament, o co chodzi?
Rozwiązanie: Pewnie skończyła Ci się umowa i usługi które były zrabatowane na okres promocyjny - po wygaśnięciu umowy przeszły w wersję pełnopłatną, zgodną z cennikiem. Przedłuż ją lub wypowiedz i przejdź na kartę. A na drugi raz czytaj ją i nie chowaj gdzieś głęboko przez co nawet zapomnisz kiedy wygasa.

5. Problem: Nie korzystam z Internetu. Czemu naliczacie mi opłatę za przesyłanie danych?
Rozwiązanie: Telefony typu smartfon oparte na systemach Android, Windows lub iOS korzystają z Internetu w tle, pobierają sobie aktualizacje niekoniecznie informując o tym odbiorcę. Weź abonament z pakietem internetowym w cenie lub zablokuj transfer danych poprzez sieci komórkowe (z poziomu telefonu, w każdym się da łatwo to zrobić). Zdecydowanie zablokuj internet wyjeżdżając za granicę, transfer danych w roamingu wciąż kosztuje naprawdę dużo.

Te problemy to ok. 95% zgłoszeń klientów do operatora komórkowego. Dziecinnie proste do rozwiązania a jednak tylu ludzi dalej je ma. Pozostałe 5% to faktycznie zasadne reklamacje błędnego naliczenia opłat, nienależytego wykonania usługi lub braku realizacji zlecenia które składaliśmy (z winy operatora).

Przede wszystkim czytajcie umowę, regulamin i cennik. Podpisujecie 24-miesięczne zobowiązanie na 100 zł/msc, poświęćcie 20 minut na zapoznanie się z warunkami tego zobowiązania. Na tych infoliniach by nigdy kolejek nie było jakby ludzie uważniej patrzeli na to, co biorą.

Skomentuj (40) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 170 (348)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…