Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

#66820

przez (PW) ·
| Do ulubionych
O piekielności procedur sieci Play, a jednocześnie niech będzie to przestroga dla osób, które mają zamiar rozpocząć z tą siecią swoją przygodę.

Od prawie roku z niecierpliwością czekałem na upragniony koniec mojej umowy z dotychczasowego operatorem, który ma kiepską ofertę w porównaniu do Play. Ostatnio w końcu to nastąpiło.
Kupiłem starter z tej sieci za 5zł, doładowałem konto, aktywowałem usługę, dzięki której mogę pisać sms-y do wszystkich sieci bez limitu i zabrałem się za wykonanie tej czynności, którą pewnie wielu z was robi po zmianie numeru. Zacząłem wysyłać sms-y do znajomych o treści mniej więcej takiej:
"Hej, to jest mój nowy numer, stary możesz usunąć. XYZ".
Wysłałem łącznie nie więcej niż 100 takich sms-ów, zaraz po tym dostałem sms-a od Play z informacją, że wszystkie połączenia wychodzące zostały zablokowane. Sprawdziłem stan konta, zgadza się, nadal mam na koncie X zł i konto aktywne jeszcze przez miesiąc.
Zadzwoniłem do BOK, od konsultanta dowiedziałem się, że powodem blokady jest generowanie sztucznego ruchu w sieci. Konsultant utworzył mi zgłoszenie i kazał czekać.

W międzyczasie przeczytałem regulamin Play i znalazłem punkt, który „złamałem” (Jeśli ktoś byłby zainteresowany to chodziło o paragraf 6, punkt 1b, Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 dla Użytkowników).
Ok, ale ja w żaden sposób nie złamałem tego punktu, więc już wiem, że zablokowano mi połączenia niesłusznie.

Dzień później zadzwoniła do mnie konsultantka i wyjaśniła, że takie mają procedury, ponieważ istnieją jakieś firmy, które generując sztuczny ruch zarabiają na tym, a tym samym obciążają kosztami Play - nie znam się na tym, nie wnikam, bo to nie jest istotne.

Nie chcę niepotrzebnie wydłużać tej historii, więc pomijając szczegóły mojego boju z BOK, napiszę tylko, że musiałem napisać oświadczenie i czekać na jego rozpatrzenie 5 dni. Łącznie byłem przez prawie 7 dni pozbawiony możliwości korzystania z telefonu w sposób inny, niż sprawdzanie godziny.

Na forum Play i innych stronach znalazłem wpisy ludzi, których spotkała podobna sytuacja. Co ciekawe, zablokowali komuś połączenia wychodzące z tego samego powodu, tylko dlatego, że niedawno kupił starter i prowadził rozmowę telefoniczną przez ok. 2 godziny.

W tym wszystkim jest piekielna procedura Play – blokowanie na oślep za wysłanie większej ilości sms-ów o tej samej treści czy też większą ilość wykonanych połączeń telefonicznych. A do tego dochodzi jeszcze czas oczekiwania na rozwiązanie sprawy. Play zablokował mnie natychmiastowo, ale z odblokowaniem już nikomu nie śpieszyło się.

Jeśli zdecydujecie się na przejście do tej sieci, wraz ze zmianą numeru, to lepiej zastanówcie się nad inną metodą powiadomienia znajomych o nowym numerze telefonu. ;-)

P.S: Z rozmów z konsultantami wynika, że nie ma możliwości uchronienia się w przyszłości przed kolejną blokadą, nawet jeśli zarejestruję swoją kartę. Jeśli znowu wyślę, większą ilość sms-ów o tej samej treści – bo będę chciał zaprosić znajomych na np. ognisko - to mogę liczyć się z ponowną blokadą. Co najlepsze, nie jest to nigdzie określone po wysłaniu ilu sms-ów można liczyć się z blokadą, a konsultanci nie umieją odpowiedzieć na pytanie o to.

Sieć Play

Skomentuj (45) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 186 (360)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…