Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
zarchiwizowany

#70839

przez (PW) ·
| było | Do ulubionych
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Chcę podzielić się moimi najnowszymi doświadczeniami z ZTM i MZA. Sytuacja ma miejsce w Warszawie. Czekałem na ostatni autobus, który wg rozkładu jazdy powinien być zrealizowany o godz.23:32. Nie czekałem sam. Mój towarzysz niedoli, dzwonił pod nr dyżurny ZTM z zapytaniem czy będzie jeszcze nasz wytęskniony autobus. Kilkukrotnie udzielono mu odpowiedzi, że takowy nadjedzie, aż po godzinie powiedziano, że jednak nie będzie już nic takiego miało miejsca, jak jakiś ostatni kurs. Może by było to nawet całkiem śmiesznym dowcipem, gdy by nie fakt taki: dookoła hula wiatr, śnieg a temp. powietrza wynosi ok. -15st.C!!!
Nie mam jakiegoś szczególnego zacięcia do pisania skarg, ale takie poczucie humoru do mnie nie trafia i napisałem takie oto słowa:

JA:

Witam.
Sprawa dotyczy autobusu linii nr 132, dn. 13.01.2016, godz.23:32, przystanek TORUŃSKA, kierunek Grodzisk.
Otóż, ten autobus nie przyjechał. Wypadek, zdarzenie losowe, bywa. Jest to zrozumiałe.
Nie jest jednak dla mnie zrozumiałe, że płacąc za usługę, usługa ta nie jest wykonana.
ZTM szumnie porównuje zakup biletu komunikacji, do kupna biletu na basen czy do kina. Kupując bilet na basen, mamy gwarancję, iż woda w basenie będzie. To samo tyczy się zakupu biletu do kina( obejrzymy film, za który zapłaciliśmy). Jeśli nie zostają zwrócone pieniądze!!!!
Jak zatem ZTM, rekompensuje nie wywiązania się z zobowiązania, za które płacę , opłacając kartę miejską.
I czy w ogóle poczuwa się do takich działań czy jedynie do "przepraszam" albo nawet to nie ???
Temperatury są ujemne i w konsekwencji źle wykonanej opłaconej usługi, możliwe jest przeziębienie. Czyli dodatkowe straty związane z zakupem lekarstw i ewentualne straty w wynagrodzeniu, związane z ewentualnym zwolnieniem lekarskim.
Oczekuję na rychłą odpowiedź!!!

Paweł ....

PS. Nadmienić chcę przy okazji, że synchronizacja przesiadek z autobusów nocnych, w kierunku Skarbka z Gór, jest żadna!!!!!


ODP. ZTM:

Szanowny Panie,
Dziękując za zgłoszenie uwagi pragnąłbym poinformować, że treść Pana wystąpienia została przekazana do spółki Miejskie Zakłady Autobusowe, która obsługuje linię 132, celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

Z poważaniem,

Stanisław M...
Dział Analiz Handlowych



Dość szybka odpowiedź, konkretna. Czekam co na to MZA? Wierzcie lub nie, popłakałem się ze śmiechu, gdy oto czytam co następuje:




ODP. MZA:

Hanna B...
Biuro Zarządu i Strategii
MZA

Szanowny Panie

W związku z Pana skargą dotyczącą niewłaściwie realizowanej usługi przewozowej autobusem linii 112 dziękujemy za przekazaną informację dotyczącą nieprawidłowości w zakresie świadczonych przez Spółkę usług.
Uprzejmie informujemy, że w rozkładzie jazdy nie ma kursu z godziny 23:32. Kurs z godz.23:19 został wykonany zgodnie z czasem rozkładowym.

Z wyrazami szacunku

DYREKTOR
Biura Zarządu i Strategii
Wojciech U....



Najpierw przeczytałem dwa razy treść mojej skargi, później dla pewności uszczypnąłem się dość boleśnie... Nic! To nie sen! To się dzieje na prawdę! Gdy już ustabilizowałem się w miarę, zacząłem knuć. O co w tym chodzi? I mam dwa wnioski.
Pierwszy jest taki, że przedstawiciele MZA mają niesłychane poczucie humoru. Nie jestem mrukiem, zrozumiał bym może. Ale... Ale trudno dać wiarę, iż urzędnicy mają choć by mikron wesołości, przyszło mi do głowy takie coś. Jeśli to nie jest żart, więc jakie kompetencje prezentują osoby odpowiedzialne za rozpatrywanie zażaleń. To tak, jak bym złożył zażalenie w centrali rybnej, a odpowiedź bym dostał, że owszem buty są i wcale nie są wadliwe.
A może ktoś wie o co tu może chodzić??
Pracownicy tego biura, przywołują mi do głowy określenia, których nie wypada mi tu przytoczyć.
Napisałem do Pani z Biura Zarządu i Strategii ZTM:


Witam.
Szanowna Pani Hanno.
Nie dokładnie panią rozumiem lub pani nie rozumie mnie. Ktoś z nas ma problem z czytaniem tekstu ze zrozumieniem. Z całym szacunkiem, ale moja skarga dotyczy przystanku Toruńska. Wg mojej wiedzy i doświadczenia wiem, że na tym przystanku, zatrzymuje się tylko i wyłącznie autobus linii nr 132!!!!!!!!!
Co automatycznie wyklucza moją skargę na autobus linii 112!!!!!!!!!
Nie chcę Pani obrażać, więc ograniczę się do konkluzji:
Autobus 112 ma przystanek PKP Toruńska. Nie wspominam wcale o takowym przystanku. Sama pani chyba rozumie, że trochę trudno odpowiedź, którą mi pani udzieliła potraktować rzeczowo i profesjonalnie.

Paweł ...



Przyznam się: czekam na odpowiedź z ogromną ciekawością. Czym tym razem mnie zaskoczy urzędnicza obowiązkowość i poważne podejście do wykonywanego zawodu ?
Może, taki brak profesjonalizmu podyktowany jest źle świadczonymi usługami przez MZA i w konsekwencji złą dyspozycją pracowników?
Nie wiem, ale nie życzę nikomu sterczenia na mrozie po 10-u godzinach pracy, na przejmującym mrozie z winy usługodawcy, który jak widać powyżej, nie wywiązuje się należycie z zobowiązania, jak również nie potrafi udzielić odpowiedzi na dość prostą sprawę.
Pozdrawiam Wszystkich GORĄCO :)

Ciąg dalszy ;)
Nie będę już cytował dosłownie odpowiedzi z MZA. Sens jest taki, że przepraszają mnie za błędnie udzieloną odpowiedź i za to, że w wyniku wypadku nie był realizowany ostatni kurs.
Mimo wszysto nie odpuściłem i wysłałem to:

Witam ponownie.
Dziękuję za błyskawiczną reakcję. Mimo wszystko, nie do końca odpowiedź mnie satyswakcjonuje. Ja rozumiem, że są zdarzenia losowe, całkowicie niezależne od MZA. Ale... Linia 132, o ile wiem jest dość charakterystyczna, ponieważ w godzinach wieczornych obsługiwana jest przez dwie lub trzy brygady. W związku z tym nasuwa się pytanie: czy nie można było zorganizować przez dwie godziny, choć by tego ostatniego kursu, gdy dojazd w kierunku Grodzisk jest ograniczony niemal do zera?
I nie otrzymałem odpowiedzi na swoje główne pytanie: czy Wy, jako usługodawca, rekompensujecie w jakiś sposób nie wywiązanie się z opłaconej, nie wykonanej usługi?
Pozdrawiam
Paweł ...

PS. Przy okazji. Mam sugestię, by przyjrzeli się Państwo synchronizacji autobusów N02 i N11. Pragnę podkreślić, iż autobus nr N11 jeździ co godzinę. Mam na myśli przystanek RATUSZ TARGÓWEK.

Czekam na odpowiedź ;)

komunikacja_miejska warszawa

Skomentuj (21) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 91 (151)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…