Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
zarchiwizowany

#79192

przez (PW) ·
| było | Do ulubionych
Witam, być może ktoś z Was mógłby posłużyć radą wobec piekielności hostelu (a może ja nie mam racji? Dlatego piszę poniższą historię, by zasięgnąć opinii).


Miałem jechać do Zakopanego w dniach 29.07-4.08. Zarezerwowałem na ten czas pobyt w hostelu Target. Wpłaciłem zaliczkę 100zł (z 235zł) na wskazane mailowo konto, po wcześniejszej rozmowie telefonicznej i wysłaniu formularzu zgłoszeniowego ze strony hostelu. Powód mojej wizyty w Zakopanem został odwołany, napisałem maila do hostelu 12 Lipca (czyli dwa i pół tygodnia przed terminem przyjazdu) i poprosiłem o zwrot zaliczki.
Prośba została odrzucona z następującą treścią:
"zaliczka jest zarówno gwarancją dla Pana że ma Pan rezerwację w hostelu, jak i dla nas, że rezerwujemy dla Pana miejsce i Pan się pojawi w hostelu.W tej sytuacji mogę jedynie zaproponować wykorzystanie zapłacone zaliczki w innym terminie."

Wygooglałem iż "zaliczka" na ogół powinna być zwracana, chyba że mowa jest o zadatku, to wówczas nie (o ile usługa nie jest anulowana z winy hotelu). Są to jednak informacje z różnych okresów czasowych, najnowsze z 2014, jakie znalazłem.
Czy coś się na dzień dzisiejszy zmieniło? Czy hostel powinien mi zwrócić zaliczkę ? Przypomnę że anulowanie nie było na ostatnią chwilę, tylko dwa i pół tygodnia przed. Co więcej, sami do 14 Lipca dawali czas na wpłatę zaliczki.

Na stronie hostelu nie znalazłem regulaminu pobytu, nie jest nigdzie mowa że zaliczka jest niezwrotna. Podczas konwersacji mailowej z obu stron wyraźnie padało słowo 'zaliczka'.
Napisałem do nich iż jest to zaliczka, a nie zadatek, lecz odpowiedzi na ten mail po ponad 24 godzinach nie otrzymałem (jak dotąd). Do tej pory odpowiedź z ich strony to była kwestia max paru godzin.
Osobiście do nich, do Zakopanego, się nie wybiorę, bo to dla mnie drugi koniec Polski. Za podróż zapłaciłbym więcej, niż kasa o której tu mowa.

Jak będzie to stracona stówa, to przeżyję, ale czemu mam ją tracić, skoro nie powinno tak być? A może hostel ma prawo zaliczkę zatrzymać?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i wyjaśnienie.

Edit:
po poinformowaniu o zamiarze przejścia się do lokalnego lokalnego rzecznika praw konsumentów, hostel odpisał, iż zaliczka zostanie zwrócona.
Dziękuję za wasze porady :)

usługi hostel

Skomentuj (36) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 20 (74)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…