Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
zarchiwizowany

#86912

przez (PW) ·
| było | Do ulubionych
Historia wrzucona ponownie uzupełniona o informacje, które są dość istotne. Są one na dodane na samym końcu.

Zanim kupicie coś na portalu FB, zastanówcie się dwa razy. Moja mama chciała kupić wnuczce ubranka na wakacje, aby mogła się godnie prezentować nad polskim morzem :) Przesyłka miała iść od 10 do 40 dni, oczywiście byliśmy na to gotowi. Zamówienie złożone, adres ze względu, że mieszkam na wsi został podany w formacie:

Moja wieś,
Ul. Piekielna 666,
12-345 Miasteczko

W dalszej części jest również dokładniej wyjaśnione dlaczego tak podajemy adres.

Teraz będzie przytoczona rozmowa, która była prowadzona przez komunikator: S - Sklep, K - Klient

K: Przesyłka została wysłana, czy nie bo już minął miesiąc od zamówienia, a przesyłki jeszcze nie ma?

S: Z tego co widzę paczka dotarła prawidłowo nawet była już doręczana ale nieodebrana.

(Screen z aplikacji aliexpress, gdzie jest pokazana trasa paczki. Zauważyłem, że adres się nie zgadza, gdyż jest zapisane:
Ul. Piekielna 666
12-345 Miasteczko
Brak nazwy mojej wioski.)

(Drugi screen ze strony poczty, gdzie przesyłka była w doręczeniu w miejscowości Miasteczko dnia 15.07.2020 o godzinie 09:51, a o godzinie 12:10 tego samego dnia była decyzja o zwrocie przesyłki.)

S: Paczka została zwrócona do producenta, gdyż nie została odebrana kilkukrotnie. Proszę zapytać u siebie w oddziale poczty i wyjaśnić „numer przesyłki”

K: Adres jest niekompletny, brakuje miejscowości

(Screen wiadomości, gdzie był podany adres do wysyłki z zaznaczoną brakującą miejscowością)

S: Proszę Panią adres jest taki jak pani podała. Chyba Pani żartuje że mam wpisać 2 miejscowości podane przez Panią. Albo jest kod pocztowy Miasteczko albo Moja wieś. Proszę się zastanowić co Pani podaje. Adres jest taki jaki Pani podała. Jeśli miało być 12-345 Moja wieś miasteczko trzeba było to napisać. Adres podany przez Panią to ulica Piekielna 666, 12-345 Miasteczko. Ja nie odpowiadam za to jaki adres podaje klient do wysyłki.

K: Moja wieś to jest wioska, Miasteczko to poczta. Adres od zawsze jest tak podawany, czy to w urzędach, czy w przesyłkach. Jak dotąd nigdy nie było problemów.

S: Proszę zapytać u siebie paczka dotarła prawidłowo i była doręczona. Ale nie została odebrana. Więc ja za to nie odpowiadam.

K: Na poczcie potwierdzono, że adres był niekompletny i dlatego paczka została zwrócona do nadawcy.

S: Adres był dokładnie jak Pani podała ja nie odpowiadam za źle podany adres do wysyłki przez klienta. Nie określiła Pani dokładnie że jest to wieś o nazwie ... a ulica we wsi... Paczka dotarła prawidłowo do urzędu pocztowego miasteczko jak właśnie Pani określiła w danych do wysyłki.

K: Jest podany dokładny prawidłowy adres. Moja wieś, ul. Piekielna 666, 12-345 Miasteczko. Jest on jak najbardziej poprawny. Ja nie odpowiadam za to, że nie potraficie Państwo poprawnie przepisać adresu. Jeśli mieliście Państwo jakieś wątpliwości co dno niego wystarczyło się skontaktować.

S: Dokładnie adres podany wpisany jest w danych do Wysyłki. Proszę pamiętać że w tym momencie prawidłowy adres zamieszkania podajemy jako kod pocztowy... Oraz miejscowość w której mieszkamy. Pani określiła to jako 12-345 Miasteczko. Jeśli miejscowość w której Pani mieszka to Moja wieś powinna Pani podać Moja wieś 12-345. Tak wygląda prawidłowo podany adres zamieszkania według najnowszych wytycznych. Proszę zerknąć na nowe dowody osobiste nie ma czegoś takiego jak poczta. W tym momencie podajemy pocztę jako miejscowość w której mieszkamy.

K: Zapis adresy, który został podany jest jak najbardziej dopuszczalny przez pocztę polską, więc nie widzę winy z mojej strony. Pisząc, że paczka została wysłana na dokładny adres, który został podany jest kłamstwem. Co według Państwa miało znaczyć słowo „Moja wieś” w wiadomości? Dodatkowo w formularzach, gdzie automatycznie są wypełniane pola, pod kodem „12-345” nie ma możliwości wyboru miejscowości „Moja wieś”. Dlatego z uwagi na ten fakt podaję adres Moja wieś, ul. Piekielna 666, 12-345 Miasteczko. Nigdy nie mieliśmy problemu z przesyłkami, nawet z zagranicy, jedynie wasza firma ma z tym problem.

S: Ale paczka dotarła prawidłowo. Nawet była doręczona zacznijmy od tego. Tylko Pani jej nie odebrała. A to jest różnica. (Pacząc na datę i czas ze wcześniejszego screena z poczty można domyślić się, że nie było dostarczenia)

K: Nie było próby doręczenia. Paczka została od razu zwrócona, gdyż w miejscowości Miasteczko nie ma ulicy Piekielnej 666. Takie informacje dostałam na poczcie.

S: Ze swojej strony mogę jedynie co zaproponować to wysłanie pani zestawu takiego samego różowy kolor od ręki natomiast koszt wysyłki leżał by po Pani stronie. Miał by go Pani od ręki.

K: Wolę zwrot pieniędzy i zapomnieć o całej sprawie

S: Nie zrobię zwrotu bo nie ponoszę odpowiedzialności za coś co jest oczywiście nie z naszej winy. To tylko moja dobra wola że Pani zaproponowałam.

K: Waszą winą jest to, że zaadresowaliście paczkę w ten sposób:
Ul. Piekielna 666, 12-345 Miasteczko
A adres do wysyłki był podany:
Moja wieś, ul. Piekielna 666, 12-345 Miasteczko
Jeśli byłby wpisany ten drugi adres paczka dotarłaby bez problemu, ale WY użyliście tego pierwszego, który jest błędny. Paczka została źle zaadresowana i nie miała prawa do mnie dotrzeć. Był podany dokładny adres do wysyłki, a Państwo użyli tylko części. Nazwa „Moja wieś” była istotna w wiadomości, a Państwo ją przeoczyli. Osobą winą za całą sytuację jest ta, która wpisywała adres na paczce do wysyłki i to ona powinna ponosić koszty. Możecie sprawdzić jaki adres widnieje u nadawcy przelewu i zapewniam Państwa, że będzie taki sam jak ten podany do wysyłki.

K: Proszę odpowiedzieć na 4 pytania:
1.Jaki został podany adres do wysyłki?
2.Co według Państwa oznacza „Moja wieś” w wiadomości z adresem?
3.Na jaki adres została wysłana paczka?
4.Jaka jest różnica między adresem z punktu nr 1, a nr 3 i kto za to odpowiada?

S: Proszę Panią z naszej strony zostało zaproponowane rozwiązanie sytuacji. To Pani musi zdecydować czy chce. Jak wcześniej również wyjaśniono adres jest prawidłowy nadania przesyłki. Nie odpowiadam za to że Pani źle podała dane do wysyłki. Proszę zerknąć jak w tym momencie wyglądają adresy zamieszkania na nowym dowodzie osobistym. Daje przykład
Miejsce zamieszkania Siedlec (wieś)
32-065 Krzeszowice poczta
Na dowodzie osobistym i adresie do wysyłki podaje się adres
Siedlec 000, 32-065 Siedlec. Pani powinna podać KOD pocztowy 00-000 Moja wieś ( czyli wieś w której Pani zamieszkuje). Kolejna sprawa to taka że klient odpowiada za odesłanie paczki do producenta czyli ponosi koszty zwrotu towaru do producenta. Jak w regulaminie. Z naszej strony otrzymała Pani propozycje dostania zamówionego towaru w kolorze różowym od ręki na swój koszt. Oraz to że nie poniesie Pani kosztów odesłania paczki do producenta w wysokości 15$. Czyli 2 propozycje załatwienia sprawy. Zatem chyba jest Pani w dobrej sytuacji? Gdy z naszej strony to uczciwa propozycja rozwiązania Pani sytuacji? Ewentualnie może Pani coś w tej cenie jeszcze raz wybrać że strony. Czas realizacji zamówienia że strony 10 do 45 dni roboczych. Nie wiedzę problemu. Proszę ewentualnie o informacje co chce Pani wybrać.

K: Widzę, że nie potraficie Państwo odpowiedzieć na proste pytania.

„Jak wcześniej również wyjaśniono adres jest prawidłowy nadania przesyłki”
Nie. Nie jest prawidłowy, gdyby był paczka dotarłaby bez problemu. (Było tłumaczone wiele razy)

„Nie odpowiadam za to że Pani źle podała dane do wysyłki”
Dane do wysyłki są jak najbardziej poprawne. (Również było tłumaczone wiele razy)

Proszę zerknąć jak w tym momencie wyglądają adresy zamieszkania na nowym dowodzie osobistym”
Ciekawe, czy Państwo zerkaliście ostatnio do swoich dowodów osobistych.

Z przykładem, który został podany zgodzę się. Tak też się zapisuje adres. Lecz jak wcześniej zostało powiedziane zapis: nazwa miejsca zamieszkania, ulica nr domu, kod pocztowy i miejscowość poczty. Też jest również prawidłowy. Wcześniej również zostało wyjaśnione dlaczego taki adres jest podawany do wysyłki.

W regulaminie nie znalazłem żadnej informacji, że przyjmujecie adres do wysyłki w konkretnej formie.

Kolejna sprawa to taka, że klient odpowiada za odesłanie paczki do producenta, czyli ponosi koszty zwrotu towaru do producenta. Jak w regulaminie”

Regulamin:

„5.3. Jeśli klient poda zły adres, paczka z powrotem powraca do producenta. Klient musi pokryć koszt przesyłki do producenta w wysokości 20$.”

Adres został podany prawidłowo i było to już wiele razy wyjaśniane.

„Z naszej strony otrzymała Pani propozycję dostania zamówionego towaru w kolorze różowym od ręki na swój koszt. Oraz to że nie poniesie Pani kosztów odesłania paczki do producenta w wysokości 15$”

Jaką mam pewność, że paczka do mnie dotrze? Jak za pierwszym razem nie potrafiliście poprawnie ją nadać.

„Gdy z naszej strony to uczciwa propozycja rozwiązania Pani sytuacji?”

Nie. Nie jest uczciwa, ponieważ mam płacić dodatkowe pieniądze za coś co zostało już opłacone.

„Proszę ewentualnie o informację co chce Pani wybrać”

Wybieram zwrot pieniędzy.

K: Teraz mała zagadka pod tytułem znajdź różnicę:

(Wysłane dwa screeny jeden z adresem jaki została nadana paczka, drugi z adresem jaki został podany w wiadomości)

K: Widzę, że Państwo korzystacie z AliExpress, więc prześle jak powinien wyglądać adres w tej aplikacji:

(przesłałem Screen z moim adresem jaki mam w pisany w aplikacji)

M: Z mojej perspektywy to co Państwo robią jest oszustwem. Jeśli trafi się wam klient, który według was ma „dziwny” adres to jest to okazja na dodatkową kasę. Zamawiacie z aliexpress jaką tanią rzecz. Wysyłacie na zmieniony adres, aby mieć potwierdzenie dla klienta, że zostało wysłane i nie odebrane. Przed klientem podajecie regulamin, że jeszcze musi zapłacić za zwrot. A wasza propozycja, że wyślecie coś innego tylko należy zapłacić za przesyłkę jest dodatkowym wyłudzeniem pieniędzy. Większość osób pewnie by się na to wszystko zgodziła. Zgłoszę tą sytuacje do Facebooka oraz witrynę WWW jako podejrzaną o oszustwo. Jako dowód będą screeny rozmowy.

Jeśli to nie jest oszustwo to są dwie możliwości:
1.Wicie, że popełniliście błąd, ale wstydzicie się do tego przyznać.
2.Bez urazy, ale inteligencją i logicznym myśleniem nie grzeszycie i jesteście przekonani o swojej racji.

S: Szkoda słów na takich klientów jak Pani. Szkoda się produkować bo podstawowych rzeczy Pani nie rozumie. Dobrej nocy. Tyle w temacie który że swojej strony zakończyliśmy.

S: Wyślemy ponownie paczkę do Pani jak wcześniej było mówione. A na przyszłość proszę uważnie czytać co i gdzie Pani zamawia i na jakich warunkach i czytać regulamin sklepu. Uniknie Pani wtedy nieporozumień oraz zdziwienia z jakiej witryny korzystamy i dlaczego. Z naszej strony sprawa zostaje zakończona. A paczko pojawi się u Pani w najbliższych dniach roboczych od ręki. Pozdrawiam.

Na tym rozmowa się zakończyła.

Kilka ciekawostek:

- Adres, który był podany jest jak najbardziej poprawy, przychodzą na niego rachunki, jest tak podany w banku i innych urzędach.

- Miałem zerknąć na dowód osobisty. Sęk w tym, że w nowych dowodach nie ma już zapisanego żadnego adresu.

- W regulaminie jest zapisane, że jak klient nie odbierze paczki i wróci ona do producenta to klient ponosi koszt zwrotu w wysokości 20$.

Moje przemyślenia są takie, że może rzeczywiście robią jakieś przekręty na starszych osobach (moja mama 50+). Zamawiają jakąś rzecz za parę centów (nie koniecznie ubranka), wysyłają na zmieniony lub niepełny adres. Klientowi wysyłają potwierdzenie, że przesyłka była ale nie została odebrana i wróciła do producenta. Powołują się na regulamin i każą klientowi opłacić za zwrot wysokości 20$.

A może rzeczywiście to moja wina i to ja byłem tym Piekielnym klientem?

Dodam jeszcze parę szczegółów, które nie zostały ujęte w historii, a mogą mieć wpływ na jej odbiór:
- Nie dostałem informacji z jakiego kraju, będzie szła przesyłka. Jest jedynie napisane, że od producenta zagranicznego.
- Nie dostałem informacji jaką firmą przewozową będzie dostarczana paczka. Jest jedynie informacja, że usługi będą świadczone, przez firmę z którą dostawca ma podpisaną umowę. (nie ma informacji o poczcie polskiej, gdzie powołują się na ich wytyczne)
- Poproszono o podanie województwa w adresie (oczywiście zostało podane). Tu można przyjąć, że firma potrzebuje bardziej szczegółowych danych do wysyłki. Niektóre firmy mają formularze do wysyłki, gdzie należy podać również miejscowość oddziału poczty.
- W regulaminie jest zapis, że firma nie ponosi odpowiedzialności za adres podany przez klienta. W takim przypadku powinni wysłać na pełny adres: Moja wieś, ul. Piekielna 666, 12-345 Miasteczko. A nie tylko części.Nawet jeśli adres jest nie prawidłowy to klient powinien się martwić, czy paczka do niego dotrze.

Firma, która głównie zajmuje się sprzedażą internetową i wysyłką, powinna orientować się w jaki sposób niektóre osoby oraz firmy podają adresy do wysyłki. A jeśli pierwszy raz spotkali się z taką formą to, dlaczego się nie skontaktowali, przecież nie bez przyczyny została podana „Moja wieś”. Zapewniam, że są bardziej skomplikowane adresy od mojego (pracowałem swojego czasu jako doręczyciel). Ja nie mam informacji z jakich formularzy wysyłki będą korzystać moi kontrahenci, dlatego dla pewności wpisuje pełny adres, jeśli podaje go w wiadomości tekstowej. Zdarza się tak, że to oni sami decydują, czy wyślą pod taki jak podałem, czy zmienią na „zgodny z wytycznymi” i wpiszą „Moja wieś” zamiast „Miasteczko”.

Skomentuj (11) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: -10 (24)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…