Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

#47034

przez (PW) ·
| Do ulubionych
Jak odblokować numer IMEI swojego własnego telefonu? No niby to prosta rzecz, jeśli posiada się dokumenty potwierdzające, że telefon jest własnością abonenta.

A jednak nie.

10 grudnia 2011 r. skradziono mi telefon. Kradzież została zgłoszona na policji. Z kompletem dokumentów (swoich i telefonu + zaświadczeniem z policji) poszłam do salonu Play w celu zablokowania numeru IMEI telefonu. Zgłoszenie zostało wysłane, a po ok. 2 tygodniach dostałam odpowiedź odmowną. Play tłumaczył to tym, że telefon nie był na mnie imiennie zarejestrowany (nie posiadałam faktury, a jedynie paragon, telefon kupiony w Media Markt, zarejestrowany na sieć Play).

Wtedy machnęłam na to ręką.
28 grudnia 2012 r. zadzwoniono do mnie z komendy, w której zgłaszałam kradzież, informując, że odzyskali mój telefon i mogę go odebrać. Pojechałam, spisałam oświadczenie, że go odebrałam i wyszłam. Nie pomyślałam wtedy, żeby wziąć duplikat oświadczenia.
W domu okazało się, że telefon nie działa tak, jak wcześniej. Sprzęt nigdy nie miał simlocka, ani innych blokad. Po kradzieży miał wgrany nowy soft. Zabrałam dokumenty telefonu (i pismo dotyczące odmowy blokady IMEI) i poszłam do salonu Play, żeby dowiedzieć się co da się zrobić w sprawie przywrócenia go do pełni sprawności. Pani w salonie wystukała coś w systemie, potwierdziła, że telefon nie został zablokowany i wysłała telefon do serwisu.

Po 2 tygodniach odebrałam go, w serwisie wgrano oryginalne oprogramowanie i potwierdzono, że telefon jest sprawny technicznie. Nadal jednak nie czytał żadnych kart sim, poza kartą demo, którą wkładano do niego w salonie.Serwis polecił upewnienie się czy żadna sieć lub policja nie założyła blokady IMEI.
Na infolinii Play nie dowiedziałam się niczego, bo ponoć nie mają takich możliwości, żeby to sprawdzić.
T-mobile potwierdził tylko, że nie są w stanie zablokować telefonu, który nie jest zarejestrowany na ich sieć.
Plus potwierdził, że telefon jest zablokowany, ale nie oni go zablokowali.
Policja takich możliwości nie posiada.
W salonie T-mobile (jestem ich abonentem), pracownik pokazał mi w systemie informację, że telefon został zablokowany przez sieć Play 10 stycznia 2012r., czyli miesiąc po kradzieży i zaraz po odmowie nałożenia blokady.

Ponownie udałam się do salonu, w którym wysłano zgłoszenie z prośbą o odblokowanie IMEI. Do zgłoszenia dołączono ksero dowodu własności i zaznaczono, że jest to kontynuacja sprawy z zeszłego roku, podając numer tamtego zgłoszenia (do którego dołączone były wszystkie potrzebne dokumenty, w tym zgłoszenie z policji).

W piątek (22 dni po wysłaniu zgłoszenia) dostałam odpowiedź, w której chwilowo odmówiono mi odblokowania telefonu do czasu, kiedy doślę potwierdzenie znalezienia telefonu przez policję. Dokumenty świadczące o tym, że jest on moją własnością najwyraźniej nie wystarczyły.

Wczoraj poszłam na komendę. Potwierdzenia nie udało mi się uzyskać, bo policjant prowadzący moją sprawę jest w tej chwili na szkoleniu. Czysto teoretycznie mogłabym upierać się i prosić o to, żeby taki dokument wydał ktoś inny, ale wiązałoby się to z odrywaniem od obowiązków innego policjanta itd. itd. Najzwyczajniej w świecie nie mam ochoty tego robić.

Generalnie mogę sobie poczekać do przyszłego tygodnia i odebrać takie zaświadczenie, ale moim zdaniem jest to całkowicie nie fair ze strony Play. Co by było, gdybym jakimś cudem znalazła telefon pod krzakiem? ;)

usługi PLAY

Skomentuj (23) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 301 (439)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…