Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
zarchiwizowany

#47791

przez (PW) ·
| było | Do ulubionych
Kierowiec neon88 wita ponownie.

Tym razem piekielność będzie zza naszej zachodniej granicy.
Kierowcą międzynarodowym jestem już od roku i może mało ale jednak cokolwiek widziałem.

Do momentu opuszczenia ojczyzny po raz pierwszy, byłem święcie przekonany że Polscy kierowcy to najgorsi kierowcy w całej Europie. Nieprzepisowa jazda, telefony w ruchu, itp itd. O JAKŻE BYŁEM DALEKI OD PRAWDY. Uwierzcie mi Polacy to jedni z najlepszych kierowców UE. W dzisiejszym odcinku chciałbym się zająć tematem kierowców z Niemiec.

AUTOSTRADY
Każdy wie że naród niemiecki ma najdłuższą sieć autostrad. A co za tym idzie każdy sądzi że są bardzo dobrymi kierowcami. BŁĄD

Ta zależność działa tylko w zestawieniu: Sucha nawierzchnia, brak opadów atmosferycznych, brak mgły, środek dnia, brak chmur. Ogólnie idylla. Wtedy i tylko wtedy Niemcy jeżdżą normalnie i stosunkowo przewidywalnie.

Sytuacje właściwe:

Brak opadów, środek dnia + słoneczko
Sznur ciężarówek prawym pasem (pasów są 3) prędkość +/- 85 km/h. Dla spieszących się i mogących jechać więcej to za wolno. Także standardowa procedura migacz, lusterko -> jeżeli wolne, zjeżdżam. I wtedy jak na potęgę wszystkie pojazdy jadące lewym zjeżdżają na środek uniemożliwiając wyprzedzenie. Sytuacja trwa do pierwszej większej luki kiedy to trzeba się na chama wcisnąć innaczej można w taki sposób przejechać cale terytorium Niemiec. SYTUACJA CODZIENNA

Deszcz
Oczywiście deszcz ogranicza widoczność także trzeba włączyć światło przeciwmgłowe. BŁAGAM nie róbcie tego, nawet nie zdajecie sobie sprawy jak użycie światła przeciwmgłowego oślepia nas dużych w warunkach normalnej widoczności. Kiedyś jeden Polak gdy mu zwróciłem na to uwagę na CB odrzekł: Ja jestem kierowcą i jadę już 800 km więc wiem co robię.
Tak jak u nas są to wyjątki u nich jest to frekwencja rzędu 80-90%

Książkowy Niemiec gdy wsiada do auta sprawdza kontroli. Nic się nie świeci to jedzie po swojemu niezależnie od warunków chyba że mówimy o śniegu ale to będzie oddzielny rozdział. Podczas deszczu średnio raz na 10 km zdarza się wypadek bądź stłuczka (oddzielny rozdział). Podczas deszczu najwięcej jest sytuacji zjazdu przed maskę i wyhamowania. Raz byłem świadkiem gdy zaczął padać deszcz. Kierowcy MASOWO zjeżdżali na pobocze. Wszystko OK tylko czemu zjazdy były wykonane tak jakby byli sami na drodze. Tuż przed maską i hamulec, przez 3 pasy zmuszając do ucieczki kilku innych kierowców. Ogólnie chaos.

Śnieg
Dział ten mógłby zająć spokojnie 100-200 stron ale ja wyciągnę esencję. Jeżeli spadnie śnieg należy: wdepnąć hamulec (nie ważne że są za tobą inne osobówki ew. 40 tonowe bydle), włączyć światła przeciwmgłowe i ostatecznie wjechać do rowu... Możecie myśleć że przesadzam ale niestety nie. W grudniu podczas przejazdu przez Frankfurt am Main naliczyłem na odcinku 15 km:
-9 aut w rowie
-7 stłuczek (najechanie)
-2 karambole - kilka-kilknaście aut rozwalonych na środku drogi
A to wszystko po 15 minutach średnio intensywnych opadów. Na moje szczęście wszystko działo się tuż przedemną lub widziałem zdarzenie w lusterku bo pewnie bym ze 2 dni stał w korku. Niestety za Frankfurtem wpakowałem się w 35 km korek także dzień i tak zmarnowany.

Wypadki -> Stau (korek)
Jeżeli uderzysz w poprzedzające Cię auto niszcząc mu zderzak należy:
-Wyjść z auta na sąsiedni pas zablokować ruch i drzeć się w niebogłosy SZAJSE SZAJSE
-Wezwać policję, karetkę i straż pożarną
-Chodzić wokoło auta skutecznie blokując ruch na pozostałych pasach
Jeden raz gościu mi tak spacerował przed maską, ja stoję na awaryjnych wylazłem do niego i łamanym niemiecki dogadałem się z gościem. Oto rezultat rozmowy: Nic się nikomu nie stało, auto prawie bez szkód, wezwane wszystkie służby, oni nie zjadą do był wpadek i trzeba blokować 2/3 pasy. A dlaczego 3 pas nie idzie?? Bo na moim pasie przed maska stanął poszkodowany i ni chusteczki się nie ruszy bo ,,WYPADEK BYŁ TO I SZTAU MUSI BYĆ". Witki opadają.

Jeżeli jedziesz w korku i dojeżdżasz do miejsca wypadku OBOWIĄZKOWO zwolnij do 5 km/h i dokładnie przyjrzyj się zdarzeniu ew. zatrzymaj się wyjdź z pojazdu i idź porozmawiać z służbami...

Jeżeli stoisz w korku wyjmij kanapki, kawę, obiad ciort wie co jeszcze i rozpocznij konsumpcję. Nie dajcie żeby korek ruszył a Niemiec był w trakcie konsumpcji. Nie ruszy się aż nie skończy jeść.

Sytuacje autentyczne chocby nie wiem jak bardzo nieprawdopodobne

W dzisiejszym odcinku to tyle. W następnym Włochy + Francja

kierowca za granicą

Skomentuj (20) Pobierz ten tekst w formie obrazka
Ocena: 197 (289)

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…