Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
Profil użytkownika

digi51

Zamieszcza historie od: 22 września 2010 - 8:54
Ostatnio: 16 maja 2024 - 17:27
  • Historii na głównej: 212 z 236
  • Punktów za historie: 118686
  • Komentarzy: 6102
  • Punktów za komentarze: 48367
 
[historia]
Ocena: 3 (Głosów: 3) | raportuj
9 października 2023 o 12:19

@louie: "A sklepy same ustalaja swoje zasady wiec troche nie rozumiem oburzenia, ze ktos z nich korzysta." - sklepy stacjonarne nie muszą przyjmować zwrotu pełnowartościowego towaru, ale internetowe tak. Muszą dać co najmniej 14 dni na zwrot, niektóre dają więcej. Do tej pory ze trzy razy odsyłałam coś kupionego przez internet, a kupuję naprawdę sporo. Oddawałam tylko rzeczy, które nie spełniały oczekiwań i były jedynie przymierzone/wypróbowane. Poużywanie sobie i odsyłanie to świństwo, szczególnie wobec mniejszych sklepów, bo molochom może faktycznie jest wszystko jedno, ale wyobraź sobie, że prowadzisz niewielki biznes i 90% klientów stwierdzi, że skoro mają takie prawo to sobie poużywają twojego towaru, a potem go odeślą. Nie mówiąc o tym, że nawet jeśli dostaniesz towar uszkodzony przez klienta ciężko jest uniknąć oddania klientowi pieniędzy.

[historia]
Ocena: 15 (Głosów: 17) | raportuj
9 października 2023 o 8:46

@wampisia: To ten sam typ ludzi, który zamawia w necie z podejrzanych źródeł markowe rzeczy za 30% ceny i jest zdziwiony, że dostał podróby z tureckiego bazaru

[historia]
Ocena: 26 (Głosów: 32) | raportuj
9 października 2023 o 7:19

No i dobrze. Chytry (i głupi) dwa razy traci. Mam wątpliwości co do tego, czy w dzisiejszych czasach, gdzie jest pełno psów do adopcji, kupowanie z hodowli ma moralnie rację bytu, natomiast już co do kupowanie z pseudohodowli takich wątpliwości nie mam. Te psy nie bez powodu rzadko kiedy są zdrowie, a hodowla jest nielegalna.

[historia]
Ocena: 5 (Głosów: 5) | raportuj
8 października 2023 o 21:29

Może Cię zmartwię ale tak bawi się w dzisiejszych czasach całkiem sporo osób. A może wcześniej też tak było? Złośliwości sąsiedzkie, oczernianie innych, wymyślanie intryg.... Dziś mamy jeszcze jedno potężne narzędzie jakim jest internet - gdzie każdy może napisać wszystko. Pomijając to co napisała wyżej @louie, to od kiedy na fejsie można dodawać na grupach posty anonimowo, to bzdurnych postów się jeszcze namnożyło. Tak samo te memiczne obrazki - podejrzewam, że może z 10% tych patologiczno-karyńskich wspisów krążących po necie to autentyczne, pisane na serio posty/komentarze, a reszta to robota trolli liczących na gównoburzę. A czemu koleżanka to robi? Nie wiem czy jakąś "patką". Może jest po prostu samotną/zgorzkniałą/niedowartościowaną osobą. Ja na każdym kroku widzę takich ludzi, często niewiele o nich wiem, więc staram się nie oceniać, ale na oko widać, że te po prostu złe rzeczy, które robią wynikają z tego, że nie potrafią inaczej skupić na sobie czyjegoś zainteresowania albo poczuć się dowartościowanym.

[historia]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
5 października 2023 o 9:28

To raczej sprawa dla prawnika, a nie dla weterynarza

[historia]
Ocena: -1 (Głosów: 5) | raportuj
3 października 2023 o 18:33

@helgenn: " Jeśli komuś nie pasuje wesele w stodole, remizie czy pod namiotem to jest jego sprawa." - odnoszę wrażenie, że usiłujesz tu właśnie zrównać wspomnianą wyżej sale na działkach z stodołą. Byłam na weselu na takiej sali i zupełnie szczerze, jako gość nie widziałam praktycznie żadnej różnicy między taką salą a typową salą weselną, restauracją czy salą hotelową. Na imprezie w remizie nie byłam, ale sorry, ale jedno ani drugie to nie jest stodoła czy namiot.

[historia]
Ocena: 6 (Głosów: 6) | raportuj
30 września 2023 o 14:06

@kartezjusz2009: tak, przy obecnym stanie prawnym w Polsce skazanie pedofila na dożywocie jest praktycznie niemożliwe, nie mówię, że nie trzeba by tu zmienić prawa. 1. Moim zdaniem jeśli więzień odmawia pracy, po prostu nie ma przywilejów, które teraz często uważane są za oczywistość i minimum w więzieniach. Dostęp do telewizji, książek, siłowni, branie udziału w zajęciach zorganizowanych, dobrej jakości posiłki - na to więzień powinien zapracować, a jak nie to 24h cela 1x1 z pryczą, kiblem i niczym więcej. Oczywiście, trzeba by wtedy, aby każdy więzeń miał możliwość wykonywania pracy. Tak naprawdę możliwe byłoby nawet zorganizowanie pracy w zawodzie, choć oczywiście nie każdym. Oczywiście byłaby konieczna diametralna restrukturyzacja więzień, ale mogłyby tam powstać np. warsztaty, gdzie więźniowie mogą zajmować się stolarką, spawaniem, ślusarstwem, chałupnictwem, mogą uprawiać ogródek, hodować kwiaty. Nie musi to nawet być praca fizyczna, jak najbardziej można zoranizować też pracę dla więźniów mających lepsze predyspozycje i przeszkolić np. do wykonywania pracy urzędnicznej. Podejrzewam, że działało by to na ich lepiej niż obecna tzw obecna resocjalizacja, gdzie drobny przestępca trafiający tam np. w wieku 20 lat poznaje kolegów, trenuje, poznaje poważniejszych przestępców, wszyscy razem nakręcają się w nienawiści do systemu i społeczeństwa i wychodzi jeszcze bardziej zdeprawowany.

[historia]
Ocena: 15 (Głosów: 15) | raportuj
29 września 2023 o 11:46

@AnitaBlake: No właśnie, niestety, prawie każda nastolatka sądzi, że jest wyjątkowo dojrzała i zdolna podejmować życiowe decyzje. Czasem okazuje się jednak, że już po roku czy dwóch patrzy na sytuację z zupełnie innej perspektywy i dobrze jeśli jedynie w duchu śmieje się z samej siebie, gorzej jeśli niesie to za sobą długofalowe konsekwencje.

[historia]
Ocena: 13 (Głosów: 15) | raportuj
29 września 2023 o 11:44

@Semilinka: 16-latka czy 16-latek nie tyle jest nieświadomy, co naiwny. W tym wieku większość ludzi sądzi, że wszystko wie najlepiej, a wszyscy na około, a przede wszystkim rodzice nic nie wiedzą, nic nie rozumieją i mają błędną wizję sytuacji. Zakochanej 16-latce możesz całymi dniami tłumaczyć, jakie możliwe konsekwencje niesie ze sobą związek z dorosłym facetem, a ona i tak ci powie, że "ale on taki nie jest" "z nami tak nie będzie" i czasem nawet się w tym nie myli, bo zdarzają się związki, które mimo bardzo młodego wieku jednej z osób, są po wielu latach nadal ze sobą szczęśliwe. Inna sprawa, że są też sytuacja, jak ta przytoczona w historii, że młodsza osoba daje sobie wyprać mózg i może nawet sądzi, że jest szczęśliwa, a jest to efektem wieloletniej manipulacji. Niestety, ale mało który nastolatek potrafi nauczyć się na cudzych błędach, uczy się dopiero na własnych.

[historia]
Ocena: 9 (Głosów: 9) | raportuj
29 września 2023 o 10:18

Nie bierz tego typu artykułów specjalnie na poważnie, ponieważ w dzisiejszych czasach każdy idiota może sobie założyć swój "portal". Nie piszą na nich zazwyczaj ludzie wykwalifikowani, tylko czujący potrzebę powiedzenia czegoś, każdemu kto zechce to przeczytać. Mi też na fb ciągle wyskakują tego typu artykuły z tematyki parentingowej, nie wiem, ile ich jest, ale co zablokuje jeden, to wyskakuje reklama innego, często powiązanego z innymi. Teksty na takich portalach często albo pisane są przez jakieś baby mające za dużo czasu i nie mające się gdzie wygadać, które uważają, że skoro mają dziecko to są już ekspertkami od psychololgii dziecięcej i pedagogiki albo celowo głupie teksty nabijające wyświetlenia i rozpętujące gównoburzę w komentarzach. A może jedno i drugie. Faktem jest, że ludzie dają się w ten sposób na siebie napuszczać i prześcigają się w argumentach, kto jest gorszym rodzicem. Z jednej strony rozumiem, że czytanie tych bzdur podnosi ciśnienie, jednak równie dobrze można przejmować się opinią dłubiącej w nosie karyny spod budki z piwem.

[historia]
Ocena: 15 (Głosów: 21) | raportuj
29 września 2023 o 7:51

-'Ja jak miałam 16 to miałam mentalność 30 latki, to nie jest już głupie dziecko' No, to akurat jest możliwe, jeśli ktoś przez kilkanaście lat w ogóle nie rozwinął się intelektualnie i emocjonalnie. Tylko, że nie zdaje sobie sprawy, że jak wtedy był dorastającym dzieckiem, tak teraz jest głupim dorosłym.

[historia]
Ocena: 7 (Głosów: 7) | raportuj
28 września 2023 o 14:25

@justangela: Dokładnie. Wyroki po 2 lata na koszt podatnika za molestowanie maleńkich dzieci. Nie 13-14 latki (co i tak jest złe!!!), ale maleńkich dzieci, gdzie nie ma mowy o tym, że mógł ewentualnie sądzić, że mają wiecej niż 15 lat.

[historia]
Ocena: 11 (Głosów: 11) | raportuj
28 września 2023 o 14:23

@kartezjusz2009: Nie rozumiem, co to znaczy czy jest jakieś uzasadnienie kary dożywocia? Osobniki niebezpieczne dla społeczeństwa popełniające przestępstwa zagrażające życiu innych ludzi, a szczególnie tych najbardziej bezbronnych, powinny być na stałe ze społeczeństwa eliminowane. Co do kary śmierci mam mieszane uczucia. Lepszym rozwiązaniem byłby obowiązek zapracowania więźnia na swoje utrzymanie, aby nie byli finansowym ciężarem dla społeczeństwa.

[historia]
Ocena: 10 (Głosów: 10) | raportuj
27 września 2023 o 18:57

@kartezjusz2009: Jeśli chodzi o morderców (nie zabójców) to jestem trochę speptyczna, czy taka osoba jest w stanie wyjść na "normalnego" człowieka. Przypominam, że morderstwo to odebranie komuś życia wynikającego z takiego zamiaru, a nie przypadku. Mogą być pewne okoliczności łagodzące, ale jak dla mnie taka osoba nie jest normalna i mam wątpliwości, czy jest w stanie aż tak się zmienić. Co do pedofilów - jeszcze gorzej, bo uważam, że pedofilię jako chorobę ciężko jest wyleczyć, a jeśli chory tego nie chce, to jest to niemożliwe. Może przy obligatorynej kastracji chemicznej po wyroku tak, ale bez - niespecjalnie w to wierzę. Może jeden przypadek na kilkadziesiąt to osoba uleczona i niegroźna, reszta -hmmm...

[historia]
Ocena: 18 (Głosów: 20) | raportuj
27 września 2023 o 11:40

@kartezjusz2009: skazaniec skazańcowi nierówny. Jest małe prawdopodobieństwo, że kto# skazany za przestępstwa podatkowe realnie zagrozi sąsiadom. Pedofil, morderca - to już inna kategoria

[historia]
Ocena: 11 (Głosów: 11) | raportuj
27 września 2023 o 9:02

@MarcinMo: dlaczego jest to niby "druga strona medalu". Osoba czująca pociąg do dzieci, ale niespełniająca swoich zachcianek seksualnych to osoba po prostu chora, która powinna się pilnie zgłosić po pomoc. Nie musi zaraz rozpowiadać wszystkim o swoich fantazjach, a jeśli to robi to czy ma prawo dziwić, że ludzie, a szczególnie rodzice wolą takiej osoby unikać i nie chcą jej mieć w swoim otoczeniu? Gdyby kolega ci powiedział, że odczuwa czasem potrzebę pogrzebania sobie w dupie palcem, a potem wsadzenia tego palca niepostrzeżenie do cudzego talerza, to jadłbyś z nim chętnie obiad? Nawet jeśli mówi, że jak do tej pory tego nie zrobił?

[historia]
Ocena: 18 (Głosów: 22) | raportuj
26 września 2023 o 20:49

40% przestępców to recydywiści. Nie wiem, czy odsetek wśród pedofilów jest wyższy czy niższy, ale jeśli uważasz, że 40% szans, że ktoś skazany za przestępstwa seksualne na dzieciach zainteresuje się kolejnym dzieckiem to żaden powód do zmartwień to gratuluje albo głupoty albo wiary w siłę resocjalizacji, szczególnie przestępców, których zatarg z prawem wynika z zaburzeń psychicznych.

[historia]
Ocena: 1 (Głosów: 3) | raportuj
26 września 2023 o 8:29

@Gelata: Które kreskówki masz na myśli?

[historia]
Ocena: 5 (Głosów: 5) | raportuj
25 września 2023 o 17:16

@santarino: moim zdaniem takim ludziom chodzi o to, że z jednej strony chcą pokazać jakie są rodzinne i gościnne, a z drugiej wcale sobie gości nie życzą. Może nawet planują jakoś przemęczyć tę wizytę, a potem stwierdzają, że nie zdzierżą tego

[historia]
Ocena: 20 (Głosów: 20) | raportuj
25 września 2023 o 9:09

Ciotka mojego partnera my: wpadamy na parę dni do x, może uda się spotkać ciocia: A gdzie będziecie spać? my: no, w hotelu ciocia: w hotelu?! jak za hotel będziecie płacić, jak ja mam tyle miejsca, nie ma mowy! śpicie u mnie my: dziękujęmy bardzo, to miłe 2 dni przed przyjazdem ciocia: mam grypę, sraczkę, zalało mi mieszkaniem, przyjechała do mnie przyjaciółka niezapowiedziana, sorki Taka sytuacja zdarzyło się dwa razy, za trzecim powiedzieliśmy, że po prostu idziemy do hotelu i chętnie wpadniemy na kawę przy okazji. Obraza majestatu, że rodzina jest na miejscu, a my w hotelu śpimy. Na kawę jakoś nie znalazła czasu.

[historia]
Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
25 września 2023 o 5:57

@rhkkkk: "Większość i tak korzysta z BLIK-a / przelewu. A nawet jak ktoś woli kartę kredytową (w sumie nie bardzo wiem jaki miałby być powód poza płatnościami cyklicznymi" - no to powyżej masz już 3 osoby, które wolą z tego samego powodu - zamawianie z zagranicy i brak polskiego konta, a tym samym bliku/możliwości szybkiego przelewu. A Polacy na emigracji to nie taka znowu nisza, jeśli chodzi i zakupy w polskich sklepach internetowych.

[historia]
Ocena: -2 (Głosów: 2) | raportuj
24 września 2023 o 18:09

@MartiiB: prawda, praktycznie tylko dlatego polskie konto bankowe i muszę na nie regularnie przelewać kasę. Czasem zastanawiam się czy nie stoi za tym polskie lobby bankowe, choć to w większości zagraniczny kapitał.

[historia]
Ocena: 8 (Głosów: 8) | raportuj
22 września 2023 o 9:32

@Cyraneczka: myślę, że zdarza się każdemu. Teraz to rzadko kiedy coś komuś spontanicznie obiecuje, wcześniej czasem odwoływałam jakie# wyjścia ale zawsze co najmniej parę godzin wcześniej, wyjazdów nie, podobnie nie wycofywałam się z zaproszeń

[historia]
Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
22 września 2023 o 6:41

@janhalb: Gdzie Ty w moim komentarzu widzisz agresję? Zadałam Ci pytanie podobne do tego, który zadałeś Ty. Znaczy Ty też jesteś agresywny? O_o

[historia]
Ocena: 3 (Głosów: 5) | raportuj
21 września 2023 o 9:14

@katem: Jak sobie wychowałaś bachory, to taką masz dzicz, z którą nie można nigdzie wyjść. Być może również myjesz się i zmieniasz odzież raz na kilka tygodni - wtedy możesz faktycznie nie być czyściejsza od przeciętnego psa.

« poprzednia 1 212 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22240 241 następna »